Nyhed

GAFFA og Spotify indgår samarbejde

Ny Spotify Platform bringer GAFFAs indhold ud til flere millioner brugere i Skandinavien

Den pris-vindende digitale musikservice Spotify lancerede i dag en ny version af sit program, som giver deres brugere adgang til en lang række nye inspirationskilder i form af apps.

GAFFA har med sin app indgået en aftale med Spotify om levering af indhold, som giver brugeren mulighed for at springe direkte fra anbefalinger, anmeldelser og nyheder til at høre musikken. Eller få relevant indhold som playlister, koncertinfo og nyheder præsenteret på baggrund af den aktuelle musik, man lytter til på Spotify.

GAFFAs app bliver lanceret på den nye Spotify Platform, som blev præsenteret på en pressekonference i New York i dag. Spotify Platform gør det muligt for udvalgte partnere at udvikle engagerende musik-baserede applikationer. Applikationer, som kan tilgås af millioner af Spotify-brugere gennem den nye App Finder.


Aftalen med Spotify dækker Danmark, Norge og Sverige og er for GAFFA en vigtig brik i mediets nordiske ekspansion. Robert Borges, CEO på GAFFA, udtaler:

"Fremtiden er her, og den er fed.  En jukeboks med indbygget GAFFA er både den inspirationskilde og det filter, brugerne har brug for i den uoverskuelige strøm af ny musik, som er fulgt med den digitale revolution.  Et samarbejde med en cool musikservice som Spotify er en fantastisk chance for at komme bredt ud på GAFFAs nye nordiske markeder."

Daniel Ek, CEO og grundlægger af Spotify, udtaler: "I dag bliver Spotify en musik-platform, med lanceringen af integrerede apps inde i Spotify fra de bedste og mest innovative selskaber. Vi har arbejdet tæt sammen med GAFFA om at levere en unik app, som tilføjer endnu mere værdi og musikalske oplevelser i Spotify."


Spotify Platform bliver tilgængelig for samtlige brugerne i december, og GAFFA er det første danske medie, som får en Spotify-app.

Nysgerrige kan prøve en "preview" version af programmet – dog uden GAFFA-app – på siden her.

ANNONCE