Rettighedsorganisationen Koda udgiver Maiken Ingvordsens eBog "Music Cookbook"
Fra den 9. november og seks måneder frem præsenterer Koda løbende kapitler af Maiken Ingvordsens eBog om musik og digitalisering, der fokuserer på de mange muligheder i den nye verden, den teknologiske udvikling har skabt.
Det er altså allerede nu muligt at læse det første kapitel af "Music Cookbook" på Kodas hjemmeside, der fokuserer på de digitale tendenser i musikbranchen og blandt andet præsenterer en videocase med bassisten Rasmus Stolberg fra Efterklang.
Maiken Ingvordsen, der er udannet pianist og komponist fra Rytmisk Musikkonservatorium, har over 30 musik og dvd-udgivelser bag sig og har tidligere på året udgivet bogen "Fundraising Til Kreative Projekter Og Kunsten At Sælge Sig Selv". Samtidig ejer hun produktions- og reklamebureauet So What Copenhagen, hvor hun rådgiver og underviser kreative i markedsføring, salg og brandign.
Maiken Ingvordsen hører til dem, der ser mulighederne i den digitale revolution. I indledningen til sin nye eBog skriver hun således:
"Jeg mener faktisk, at mulighederne er bedre for den enkelte kunstner end nogensinde før. Ja - det kræver masser af drivkraft, iværksætterånd og frygtløshed – men det har det nu altid gjort! Vent ikke på at du bliver "opdaget" og vent heller ikke – i årevis - på at nogen skal "sige ja" til dig og din musik. Der er nemlig ikke længere noget, der forhindrer dig i at komme i gang – teknisk, økonomisk eller når det gælder markedføring og salg. Musikere er glimrende reklamefolk. De er kreative, nyskabende og gode til at fortælle historier. Med lidt teori og nogle konkrete tips kan alle musikere lære at spille på markedsføringsinstrumentet"
Læs og læs mere om "Music Cookbook" her.