Nyhed

Roskilde drikker Tuborg til 2016

Festivalen og ølgiganten har netop forlænget samarbejdet

Festivalgæsterne i Roskilde indtager hvert år mere end en million liter øl, vand og sodavand. Siden 1992 har Tuborg stået for leverancen, og den aftale er netop forlænget til 2016. 

"Vi har gennem mange års samarbejde bygget nogle stærke relationer til Tuborg. Her gør Tuborgs involvering i mange sider af det danske musikliv dem til en attraktiv partner," siger aftalechef for Roskilde Festival, Hans Christian Smed. 

Sponsorchef i Carlsberg Danmark, Peter Giacomello siger, at Roskilde Festival er en væsentlig platform, idet stort set en hel ungdomsgeneration over en periode på fem år besøger Roskilde Festival. 


Da Carlsberg Danmark i 1992 blev sponsor for festivalen, var det med Carlsbergs navn og logo – Tuborg har lagt navn til siden 2002 og er i dag ølgigantens musikbrand, mens Carlsberg blandt andet er fodboldbrand. 

Tuborg har de seneste år ud over øl forsynet Roskilde Festival med pariserhjul, swimmingpool, svævebane og i år en mobil pop-up bodega. 

– Vi får med samarbejdet en partner, der gerner udfordrer os og selv lader sig udfordre, sagde Roskilde Festivals direktør Henrik Rasmussen ved et pressemøde i mediebyen torsdag eftermiddag. 


ANNONCE