Den reklame-fjendtlige musiklegende poserer i tøjet på Instagram
Den 69-årige Neil Young har lavet et samarbejde med det amerikanske streetwear-mærke Supreme. På Instagram kan man se musikeren posere i hvid T-shirt med tøjmærkets logo på brystet. Supreme sælger også en T-shirt med det selvsamme billede af sangeren på sin hjemmeside.
Neil Young har været kendt som stærk modstander af, at man som musiker "sælger" sig selv til reklameindustrien, hvilket blandt andet fremgik af sangen og musikvideoen til "This Note's For You" fra 1988, hvor der er referencer til både Michael Jackson og Whitney Houston som reklamefigurer for Pepsi og Coca-Cola. Young har da også nægtet at lade reklameindustrien benytte sig af hans musik. Hvad der ligger til grund for, at sangeren alligevel har lagt krop til Supreme, melder historien ikke noget om.
Med sit samarbejde med Supreme går Neil Young i fodsporene på navne som Lou Reed og Shane McGowan, der også har lagt ansigt til tøjmærket.
Neil Young udgav hele to studiealbum i 2014. Både "A Letter Home" og "Storytone" modtog dog lunkne tre stjerner fra GAFFA.
Se billede af Neil Young for Supreme fra Instagram og video til "This Note's For You" her: