Rapstjernen og streamingtjenesten beskyldes for vildledende markedsføring
En privatperson fra Californien, Justin Baker-Rhett, har sagsøgt Kanye West og streamingtjenesten Tidal med krav om fem million dollar i erstatning. Det sker, efter at Baker-Rhett har følt sig manipuleret til at tegne abonnement på Tidal for at kunne lytte til Kanye Wests seneste album, "The Life of Pablo", skriver Rolling Stone.
For to måneder siden udtalte Kanye West, at hans seneste album "The Life of Pablo" udelukkende ville kunne høres via streamingtjenesten Tidal, men han har siden skiftet mening, og nu kan man også lytte til albummet via Spotify og Apple Music.
My album will never never never be on Apple. And it will never be for sale... You can only get it on Tidal.
— KANYE WEST (@kanyewest)"Kunder blev narret til at dele private oplysninger og kreditkortoplysninger ved en enkelt usandhed," står der i sagsanlægget, som fortsætter:
"I virkeligheden har hverken hr. West eller S. Carter Enterprises (Jay-Z's firma, hovedaktionæren i Tidal, red.) nogensinde haft til hensigt kun at lade "The Life of Pablo" været tilgængelig på Tidal-platformen. Tværtimod har de – vel vidende at Tidal havde problemer, men uden at ønske at investere deres egne penge for at redde firmaet – valgt at narre millioner af amerikanske kunder til at betale for Tidals redning."
Repræsentanter for Kanye West og Tidal har endnu ikke kommenteret sagsanlægget.
Albummet "The Life of Pablo" fik en flot femstjernet af GAFFAs Michael José Gonzalez under overskriften "Den storskrydende megaloman leverer endnu en bralrende pragtpræstation". Læs hele anmeldelsen her.