Nyhed

Kreativ og holografisk lyd i nyt headset

GAFFA.dk – alt om musik

Helt trådløse in-ear-headsets bliver stadig mere almindelige, og et helt nyt headset lover både, at det kan tilpasses brugeren, og at det leverer holografisk lyd.

Det er firmaet Creative, der er kendt for at levere headsets og lydprodukter til computere, som har sendt et nyt fuldkommen trådløst headset, Outlier Air V3, på gaden. Creative oplyser, at de har lavet en række forbedringer i forhold til den forrige version, blandt andet har de gjort headsettet lettere, og samtidig skulle det være mere komfortabelt at have på.

Den forbedrede lyd skulle komme takket være helt nye 6mm bio-cellulose-drivere, der skulle sikre en detaljeret diskant, velafbalancerede mellemtoner og en god dyb bas.


Creative har så også tilføjet Ambient Mode og aktiv støjreduktion, Active Noise Reduction, og gjort det muligt at styre fra den medfølgende app, om man vil lukke baggrundsstøj ude under opkald og være opmærksom på omgivelserne, når man er ude og løbe en tur, eller bevæger sig rundt i bybilledet.

Der skulle også være kommet en equalizerfunktion i app’en, hvilket jeg betragter som yderst nødvendigt, så den enkelte bruger kan tilpasse lyden til egne præferencer.


En spændende ting er, at brugerne selv kan bestemme, hvilke kommandoer du giver headsettet, når du klikker på ørepropperne, noget som jeg personligt savner i mange headsets.

I trådløset headset er batterilevetiden vigtig, for hvem gider rende og oplade headsettet hele tiden. Creative oplyser, at Outlier Air V3 har 10 timers spilletid ved en fuld opladning, og at der findes yderligere 30 timers strøm i det medfølgende etui.

Endelig er der den føromtalte holografiske lyd, som headsettet understøtter. Det er en teknologi, som Creative har udviklet, og som skulle genskabe et lydbillede med flere højttalere. Creative kalder det for Super X-Fi Ready, og desværre er det kun en prøveversion, som kommer med Outlier Air V3, og det er kun indhold, der er lageret direkte på mobilen, som kan bruges sammen med den funktion.


Headsettet er ikke specielt dyrt, Creative har valgt at lancere det til en pris på omkring 445 kroner, en pris, der muligvis går en anelse op, men næppe specielt meget.

LÆS OGSÅ: Spotify vil alligevel understøtte AirPlay 2

ANNONCE