Har I været ved at kigge på annoncering på Amazon? Hvis I har rykket en del af jeres salg til deres platform, var det måske med en forventning om, at det næsten per automatik ville give jer et ryk fremad i jeres salgskurve. Men måske det ikke er sket som ellers havde håbet på? Noget af det hænger formentlig sammen med det faktum, at der i dag er enormt mange om buddet på Amazon.
Derfor kan det være nødvendigt at kigge mere ind i betalt annoncering på platformen, så der er en chance for, at I kommer først frem, når brugerne søger efter jeres produkter. Hvis I ikke føler, I har kompetencen til at bygge gode annoncer op, kan I med fordel benytte jer af et Amazonbureau med erfaring. Et marketingbureau med speciale i annoncering på Amazon ved præcist, hvad der skal til, for at I får de bedste annoncer.
Hvad skal der være fokus på?
Akkurat som Google er Amazon bygget op omkring algoritmer. Det betyder altså, at I skal finde ud af at optimere jeres indhold, så algoritmen fanger jeres side. Men hvordan gør man det? Det er her, SEO kommer i spil. Det er noget, I måske allerede kender fra egen webshop eller hjemmeside, hvor der er fokus på søgeord, opbygning af siden og tilgængelighed. Det er akkurat de samme ting, Amazon favoriserer.
Hvis I er i tvivl om, hvorvidt I faktisk har optimeret jeres side godt nok, kan I med fordel enten tage kurser i Amazon eller få rådgivning af et Amazonbureau, så I ved, om I er på rette vej. Nogle gange handler det måske bare om justering af annoncer, men det kan også tænkes, at I gerne vil have hjælp til at bygge jeres side op helt fra bunden, så I ved, I er bedst muligt stillet.