Klasseoptræden af fuldblods entertainer

Christopher, Grøn Scene, Grøn Koncert 2017

Klasseoptræden af fuldblods entertainer

Anmeldt af Torben Holleufer | GAFFA

Der er noget at glæde sig til på Muskelsvindsfondens turné for nogle af landets mest populære navne. I hvert fald hvis man skal gå ud fra den optræden, soulfænomenet Christopher leverede. Okay, jeg har alle dage haft en svaghed for sangeren, som kan sin blue-eyed soul til fingerspidserne med en stemmepragt, som en Thomas Helmig kun kan drømme om. Undskyld Thomas - you know I love you.

Med et orkester i absolut topklasse og en enkel scene, hvor bandet stod for enden af en skrå rampe, som hovedpersonen så flintrede op og ned ad, var der blæst til soulfest under den grånende himmel, hvor sommervejret for et øjeblik mindede om noget, der rimede på tropisk.

Og den nu 25-årige hovedperson stillede op med en vanlig selvsikkerhed, en herligt afslappet udstråling, man bare har med sig, når man mere end kan sine ting. Som de små ting som at lade mikrofonen foretage en saltomortale inden næste ubesværede udladning. Til en koncert, hvor vi selvfølgelig fik den stadig sjove First Like - oprindelig en selvironisk joke med de berømte linjer "Du skal luk din røv for du kender ham ikk! Er sikker på at manden han har verdens mindste pik!" - hvor alle sang med med grin over hele fjæset. En af sangene, der viser mandens overskud og selvironi.

For han er jo meget mere end popprins og alt det. Hvad der åbenbarede sig på scenen var en performer, der nemt kan have en lang karriere foran sig, fordi der tydeligvis ikke er grænser for musikaliteten, ligesom det er et udtryk for udsyn, at man nu gennem to album har arbejdet sammen med de ferme Nordsø-brødre, Fridolin og Frederik, også kendt fra blandt andet The William Blakes.

Vi fik en stribe af de sikre hits, ligesom vi selvfølgelig fik rapperen Brandon Beal og mere grin i form af hittet Twerk It like Miley, samt forinden den voldsomt smitsomme CPH Girls. Og okay, der er da masser af hints til stjerner som Justin Timberlake og Prince, men når man på en stor scene gør hele atmosfæren til sin og leverer fejlftrit med en tenor, der kan alt fra at kæle til at skurre, ville man være et skarn, hvis man ikke fulgte de mange dansende fans og overgav sig.

Nej, popfænomenet er blevet voksen og leverede en eftermiddagsseance, der giver løfter om evig holdbarhed og synes at være indgangen til en karriere, der kan gå i alle retninger.

Respekt og fem stjerner herfra.

SÆTLISTE: