Charlie Puth
Voicenotes

Charlie Puth holder ikke helt, hvad han lover

Album / Atlantic
Udgivelse D. 11.05.2018
Sara Elisabeth Nedergaard

”Attention” er et – undskyld mig – røvgodt popnummer! Smygende falset, insisterende bas, en gedigen ørehænger og nærmest noget, der kunne have været på en Justin Timberlake-plade, før han gik ud i skoven. Puth udtaler da også ”my” som ”may” som i de gode, gamle ’N Sync-dage på ”LA Girls”, der godt kunne have været eksekveret bedre, med en lidt for slatten fortælling om livet på Vestkysten.

Charlie Puth er fra Berklee College of Music (der har alumner fra St. Vincent til Quincy Jones) og er en rigtig pitch perfect kinda guy. Hans vokal er mere end i orden, han har selv produceret hele albummet, og han har en klar vision om at være 2018’s svar på Boyz II Men og New Edition. Kommer han i mål? Ikke helt. Nu har jeg tidligere nævnt ’N Sync, som jeg igen hører på hittet ”How Long” og især på introen til ”If You Leave Me Now”, der sjovt nok er featuring Boyz II Men, men lyder som snydt ud af næsen på ’N Syncs ”I Thought She Knew” fra år 2000.

”Done For Me” featuring sangerinden Kehlani er et umådeligt generisk popnummer, der lyder som en skæring fra debuten Nine Track Mind. Mystisk, når nu Puth har slået det stort op, at han vil distancere sig fra sin første plade og gå i en helt anden retning. ”Patient” er en enormt velsunget om end kedelig kærlighedsballade. Igen lidt mystisk, når Puth har udtalt, at Voicenotes skulle være helt fri for netop kærlighedsballader. Hm.

Fordi Charlie Puth har en mere eller mindre perfekt popstemme, og fordi ”Attention” og ”How Long” er feeeede pophits, lander vi på en pæn karakter i denne omgang. Og så skal Puth altså holde, hvad han lover næste gang.