Ice-T og hans crew stak en håndgranat i røven på NorthSide

Body Count, NorthSide, Green Stage

Anmeldt af Michael Jose Gonzalez | GAFFA

En af sidste års største og bedste overraskelser var Body Counts sjette udspil “Bloodlust”. Fuldstændig revitaliseret tæskede bandet med ukuelige Ice-T i front en samling velanrettede frontalangreb på særligt råddenskaben hjemme i staterne. Ice-T er vred, meget vred.

Den vrede havde papa Ice og bandet taget med sig til Aarhus i dag, hvor Body Count var første navn på plakaten, og faktisk formåede at trække en fornuftig publikumsmængde til, tidspunktet taget i betragtning.

Først blev thrash-rødderne hyldet i et Slayer-medley bestående af legendariske Reign In Blood og Postmortem, og bandet leverer varen - hurtigt, hårdt og hidsigt.

I front er Ice-T stadig i en klasse for sig på en scene. Han kalder os en flok “soft pussies” og lufter sin skuffelse over, at der åbenbart ikke er nogle rigtige mænd i Danmark. Han spiller rollen som metal-gangsta med LA-cap og farvet skæg perfekt og hverken ligner eller opfører sig som en mand, der har rundet de 60 - og så alligevel, for familieværdier er vigtige for Ice-T, og således er både hans søn og to-årige datter med på scenen. Førstnævnte som hype man og sidstnævnte som på én hans badass og nuttet indslag.

Ude i venstre scene står en ondt udseende fyr iført maske og shot gun - for ligesom at understrege ordlyden i “There Goes The Neighbourhood”.

“Manslaughter” er hård, tung og kontant, mens racisme og klasseforskelle kommer kyndigt over knæet i “No Lives Matter”. Jo, Ice-T tager stadig kampen op mod uretfærdighed, og hans tro væbnere bakker ham effektivt op. Midt i det hårde stenansigt, bryder dog alligevel et smil frem, først over at folk kan synge med på “Body Count’s in the House”, og siden over to piger, der holder et “Evil Dick”-skilt op.

Trump får en bredside (hvad mon kammeraterne Dave Mustaine og Tom Araya synes om det?), bandets punk-thrashede energi ryger kun i vejret som koncerten skrider frem og det lykkedes imponerende nok også at få det chai latte-drikkende, solsløve og fredagsdovne publikum til at lave en mosh pit så støvet flyver, før vi får, hvad Ice-T kalder “Danmarks ny nationalsang” - “I play one on tv, but they can suck my dick!” - og “Cop Killer” får langemændene i vejret foran scenen.

Ice-T’s engagement er ikke til at tage gejl af. Han er stadig indigneret over tingenes tilstand, og sammen med et band, der lyder bedre en nogensinde før, sætter han musik til sine frustrationer og sparker festen godt og grundigt i gang denne NorhSide-fredag. Koncertafslutningen? Et mike drop med sin to-årige datter på armen og et køligt: “Good night!” Så pis da på, om det er lidt over to om eftermiddagen, hvis Ice-T siger, det er aften, så er det det.