Folkefest med ujævnheder

Martin Jensen, Tinderbox, Magicbox

Folkefest med ujævnheder

Martin Jensen er kommet langt siden starten som mobildiskotekejer med god forretningssans og en stålsat vilje til at sætte ild til alverdens dansegulve, uagtet det lidt halv-anonyme navn. Der er dog ingen tvivl om, hvem Martin Jensen er denne tidlige aften, i et fuldstændigt proppet Magicbox. Det er da også med god grund, når nationens søn støt er vokset ind i den absolutte superliga inden for EDM som den højest placerede dansker på DJ Mag's top-100 liste nogensinde.

Det brede publikum har i den grad også taget imod produceren bag megahittet "Solo Dance", der står for halvdelen af producerens 1 milliard+ Spotify plays. Derfor har Martin Jensen også en lettere umulig opgave i vente, når han skal tilfredsstille begge verdner på en scene, der de sidste tre dage er blevet tæsket tilbage til stenalderen af hans kolleger med nogle af de allerhårdeste optrædener set til dato.

Højeksplosiv åbning

Magicbox er Danmarks vigtigste EDM-scene. Her handler det om at bringe sit A game, og det første kvarter er da også perfekt kureret og mixet. Starten viser i den grad, at Martin Jensen er garant for højpotent EDM, både bag computerskærmen og mikserpulten. Tre gigantiske big room tracks "Masta" "Champion Sound" og "#Hashtag" lægger op til, at han kan indgyde liv i egenproduktionen "DJoba".

Med øjeblikkelig publikumskontrol står det fast, at Martin Jensen er en dj, man i den grad har lyst til at feste med. Det er derfor uheldigt, at de bedste skæringer enten får en kortvarig spilletid eller afløses af ligegyldige tracks, der sender én tilbage til det lokale provinsdiskotek anno 2009 med Nellys "Hot in Herre." Det er symptomatisk for resten af forestillingen. Hver gang man er blevet forkælet med gigantiske drops, ramler der et nummer, der virker malplaceret og får den høje internationale kvalitet til at falme svagt.

Samtlige af singlerne på det hårdtslående 2018-album World er som skabt til skamlytning. Derfor virker et remix af "Tequila" decideret fjollet imellem "Pull Up" og "Rio". Tracket "Valhalla", der kan få ethvert dansegulv til at selvantænde, kommer heller ikke fuldt ud til kort. Det føles nærmest upassende, at sådan en banger kun får lov til at leve i et enkelt drop, inden der mixes over til en omgang Drake.

Tinderbox' konferencier Uffe Holm er også på scenen, og den meningsløse gimmick dræber en ellers solid kavalkade af feststartere fra Laidback Luke, Tiësto og Jewels & Sparkz. Der bliver dog heldigvis tid til både spritnye tracks og en dunderhammer af en psy-trance-seance, før "Osaki" lukker og slukker ballet med maner til en folkefest orkestreret af en af verdens mest populære dj's med kvalitetsstemplet Made in DK.

Poolparty eller tramperfest

Med en overvægt af solide big room-momenter punkteres tanken om, at man har været til et ordentligt tramper-arrangement, når der for mange gange går Crazy Daisy i foretagendet. Det skal ikke benægtes, at Martin Jensen på andre breddegrader og på andre tider af døgnet spiller mere skarptskårne shows, uden gimmicks og crowd pleasere. Med en sætliste, der er for hård til pool-party og for Crazy Daisy til at være fuldt ud organisk deluxe tramperfest, så er ridserne i fernissen lidt for dybe. Der kan desværre ikke ses igennem ujævnheder som særligt Joeys Moes "Yo-Yo". Den sang hører simpelthen ikke hjemme i samme sætning som hverken verdens 54. bedste dj eller Magicbox for den sags skyld.

Der er ingen tvivl om at Martin Jensen har stået for en af årets største folkefester på Magicbox, men er det her det 54. bedste dj-sæt, man som tramper kan forvente på enhver given dag? Det fjerner dog ikke det faktum, at Martin Jensen er en enmandshær på vej mod stjernerne, fordi han som ingen anden kan skabe en mega-fest for det brede publikum, men de dedikerede bashoveder, de bliver altså mistet et par gange i svinget, og det er i konteksten ganske forståeligt, når scenen hedder Magicbox.

"Masta" - Wiwek & Moksi

"Champion Sound" - Nicky Romero & Teamworx - vs. "New Rules"- Dua Lipa

"#Hashtag" - Fuzzy