x
En energibombe kan også være en fuser

Martin Jensen, Aairport Festival, Gigantium

En energibombe kan også være en fuser

Anmeldt af Sarah Daugaard Rose Hansen | GAFFA

Han er indehaver af en af de mest indbringende fest-sange fra 10’erne, blev hurtigt spået til stjernerne og har længe haft stor succes i udlandet. Der har samtidig været kritik mod ham for manglende flow, kitschede sange fra 00’erne med videre i tidligere anmeldelser af Martin Jensen, så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal forvente til aftenens koncert: internationalt talent eller gymnasiefest?

Jensen er i hopla og melder entusiastisk sin ankomst i mikrofonen til en efterhånden godt opvarmet skare. Åbningsnumrene og energien, han tager med minder måske lidt for meget om Faustix i eksekvering, men det håbefulde for mig er, at det internationale niveau kan mærkes fra start. Det fortsætter desværre langtfra hele sættet igennem, men første og sidste del af koncerten viser hvorfor, verden elsker Martin Jensen. Han hopper rundt og over podiet, samtidig med at han starter et “heeeeey, hooooo” eller to for meget, men han har folket i sin hule hånd og en festlig personlighed, der kan mærkes på lang afstand.

Overordnet fungerer det, og Jensen har fundet en lang række fede drops frem, mens der stadig er plads til forbedring at finde. GAFFAs skribent Adam Bouttai har før beskrevet den gyldne middelvej mellem at please crowden som klub-dj og at vise, hvad man har af evner indenfor EDM-produktion som skellet mellem “poolparty og trampefest”, og det er, som om Jensen forsøger at dele sættet op 50/50 med vers på vers af sing-along for at gå over i et drop, der ikke altid føles lige forbundet med optakten dertil. Der mangler noget balance.

Brugen af Loud Luxurys “Body” leder til en af de mere vellykkede sekvenser, mens “The Fox” af Ylvis falder lidt til jorden, og sådan bliver der ved med at være både talent og gymnasiefest at finde. Under den midterste sekvens af hele sættet har Jensen sværere ved at holde folks fokus og entusiasme i skyerne. Og hans eget helt store hit “Solo Dance” starter først en fest for at blive mixet til noget, der ikke fortsætter med at være en publikumsfavorit.

Som før nævnt i en anden anmeldelse af den danske dj, så burde man nok udelade Nellys “Hot In Herre” og fokusere mere på varme elementer som Jensens eget nye mix af Kid Cudis “Day ’N’ Nite” - i hvert fald til EDM-festival.

Opsamling: Martin Jensen har både internationalt topniveau og gymnasiefest med til Aalborg, der overordnet fungerer og starter en energisk fest, der starter på podiet med ham selv. Ultimativt er der dog en håndfuld missere og forbedringer at finde i sættets dynamik. 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA