Fallulah
All My Eyes Are Open, Part 1 & 2

ANMELDELSE: To dele mødes i en velklingende helhed

Album / La Boom Records
Udgivelse D. 13.11.2020
Kristina Grønning

Da denne anmelder sidste år fik fornøjelsen at anmelde ep’en All My Eyes Are Open (Part I), blev det med et anerkendende nik i form af fem stjerner. I år er det 10 år siden, at den dansk/rumænske Fallulah udgav sit første album, og ved samme lejlighed fuldender hun nu sidste års ep med fem nye numre, der sammenlagt udgør sangerindens fjerde albumudgivelse All My Eyes Are Open Part I & II.

Pladens første del bringer et glædeligt gensyn med de bombastiske sejrssingler ”Bloodline” og ”God Bless You”. Det forgangne år har bestemt heller ikke slidt på balladen ”Dysfunctional”, der formår at røre på ny.

Men udgivelsen byder også på fem nye bekendtskaber, som omfatter fire nye numre og et interlude, der alle trækker os godt rundt i følelsesregisteret.

Fallulahs legesyge og muntre tendens kommer til udtryk i den højenergiske ”Paper Route (Hurts To Be Loud)”.”Broken Soldier” snor sig cool og tilbagelænet omkring et elektropoppet tema med harmoniske referencer til sangerindens balkanske aner. Det insisterende tema nøjes ikke kun med at gå lige lukt i dansehofterne, men sætter sig også solidt fast i øregangene, og dér bliver den hængende. ”Scared of Love” er på samme måde upbeat, men med en smårocket betoning, der især understreges af kulørte guitar-overgange brygget på nedadgående pentatonskalaer i bedste western-stil.

Det er helt klart albummets første del, der sammen med de seneste singler (”Broken Soldier” og ”Scared of Love”) formår at løfte det samlede udspil. Det synth-prægede interlude “Please Don’t Move To LA” forvirrer egentlig bare mere, end det gavner.

Men det er immervæk lykkes Fallulah at sammensætte de to dele til en velklingende helhed, der stadig besidder kvalitet nok til fem stjerner. All My Eyes Are Open Part I & II er et glimrende produkt, og Fallulah er som altid oprigtig og autentisk i sin sangskrivning. Vokallinjerne leveres med en indlevende fortælleevne, så man som lytter ikke kan andet end at lade sig henføre.

Med All My Eyes Are Open markerer Fallulah sine 10 år på den danske musikscene med en højenergisk og særegen vellyd, som kun hun kan levere. Vi napper hellere end gerne 10 år mere, tak!