Shirtsville
Shirtsville

Shirtsville: Shirtsville

Album / BMG
Udgivelse D. 10.03.1998
Jan Opstrup Poulsen

Danmarks i al hemmelighed bedste poporkester, kalder pladeselskabet i al.beskedenhed århusianske Shirtsville. Det er en sandhed med betydelige.modifikationer, fordi Shirtsville i dag er et ganske etableret navn med de.roste udgivelser Girls Deserve The Best og The Great Indoors i.bagagen. Men kasseapparatet har endnu ikke givet den rette klingende lyd, og.det er nok det faktum, som pladeselskabet så elskværdigt hentyder.til..Men det har sikkert også naget sanger og sangskriver Jacob Eriksen, der.er en mand, som er helt bevidst om sine egne kvaliteter som sangskriver, og.måske også en tand for bevidst, da han stadig gemmer det perfekte.popalbum i ærmet. Albummet er ellers lige ved og næsten for.Shirtsville, hvor Jacob Eriksen synger sit pophjerte helt ud og har skrevet.nogle af sine mest kælne sange. Væk er det lidt fortænkte.islæt, der skæmmede The Great Indoors, og fremme på.første række er de helt store strygerarrangementer, og.popschlageren er i fulde omdrejninger. Det er klassisk pop, der i sine mest.iørefaldende øjeblikke lægger sig meget tæt op ad.verdens bedste nulevende poporkester Prefab Sprout. Og hatten af for det, da.den danske popscene generelt let kan syne både smart og ligegyldig..Shirtsville falder ikke på halen for dagens musikalske meldinger, men.rammer mere naturligt en tone af tidsløs pop, der altid vil være.fremme i tiden..Shirtsville havde på debuten Girls Deserve The Best en række.meget humoristiske og tummelumske sange, hvilket igen er grundlaget for Jacob.Eriksens sangskrivning, og kombineret med den bløde og søde.poptone er Shirtsville bestemt deres mest helstøbte og overbevisende.album.