Div. Kunstnere
Unsigned From Denmark

Div. Kunstnere: Unsigned From Denmark

Album / ROSA
Udgivelse D. 23.06.1999
Finn P. Madsen

At krisen kradsede ved DM i rock viste sig tydeligt i 1997. Enten er det de.forkerte bands, som bliver udvalgt, måske er der noget galt med.afstemningsmåden, eller er der bare for få bands med potentiale?.Godt nok udsendes der danske debut-cd'er som aldrig før, men til hvad.nytte, når talentet mangler. En god målestok er kvalitet fremfor.kvantitet. Trods det udsender ROSA deres tiende udgivelse i Secrets-serien.Unsigned From Denmark med 9 forskellige bands, der alle har udsendt egne.udgivelser for de hårdt opsparede lommepenge gennem den senere tid..På albummet her, og som ved DM i rock gælder det samme, at der er.for langt mellem snapsene, og originaliteten er det så som så med..Alt for ofte lænes der sig for meget op af de udenlandske forbilleder, og.flere af produktionerne er for amatøragtige. .Godbidderne kommer til sidst på cd'en, om det så er bevidst vides.ikke. Århusianske Pocket Life har noget i gære med deres amerikansk.inspirerede lo-fi rock, hvor Flying Under Radar og You Should Have.Been There besidder det kælderstøv og den underspillede.melodiøse intimitet, genren kræver. Begge sange, der på.trods af deres miniput-agtige lyd vokser sig store ganske stille og roligt..Også Supersilent, ligeledes fra Århus, har fat i den rigtige ende,.men på en mere udfarende i den glimrende Let Me Out, der.trækker i tråde fra R.E.M., når de spiller med et sitrende og.nervøst anslag. Er der et band, som synes grydeklar til kontrakt.på Unsigned From Denmark, ja, så er det Haderslevbandet.Sial, der har hevet teltpælene op og er flyttet til København..Selv om stilarten ikke er den, undertegnede dyrker mest, sparker de røv.på en uhørt overlegen måde, som skal ledes længe efter.af et usignet band. Guitarerne på både Dogpile og W.C..er tonsende tunge, mens rytmebunden slår triumferende atletiske smut,.og vokalen snerrer arrigt som en bidsk køter i det heftige crossover.kick, bandet så flot behersker. Lidt er bedre end ingenting, men.næste gang burde ROSA på trods af de gode intentioner vente, til.der er lidt flere bands på bedding med noget holdbart.