TLC
Fanmail

TLC: Fanmail

Album / Arista / BMG
Udgivelse D. 07.06.1999
Henrik Bæk

Den amerikanske r'nb trio TLC brød igennem 'lydmuren' i 1992 med.albummet Oooooooohhh!, der indeholdt singlerne Ain't To Proud To Beg,.Baby,Baby,Baby og What About Our Friends udsendt på.pladeselskabet LaFace, der ejes af den verdenskendte producer Babyface. I.1994 sendte gruppen albummet CrazySexyCool på gaden, der.blandt andet indbragte der tre piger T-Boz, Left Eye og Chilli en.eftertragtet Grammy for bedste r'n'b album. Dernæst holdt den.succesrige trio en pause på fire år, indtil pigerne sidste år.gik i studiet for at indspille Fanmail. Trioens kendetegn har hidtil.været de pågående rytmer og en meget ligefrem måde at.levere sangene på, hvilket heller ikke er nogen undtagelse for det nye.album. Fanmail er produceret af d'herrer Dallas Austin, (der også.havde en finger med i trioens to første udgivelser), Babyface, Jimmy Jam.& Terry Lewis (Janet Jackson, m.m.fl.), Jermaine Dupri og Shekspere,.hvilket tydeligt kan høres på cd'ens i alt 14 numre + 3.interludes. TLCs sangmæssige kvaliteter ligger i underkanten af grupper.som Brownstone, En Vogue og Eternal, men i modsætning til disse navne.skiller TLC sig ud som en gruppe, der først og fremmest tror på.sig selv, har streetcredibility og som samtidig formår den svære.kunst at forbinde kløften mellem hip hop og r'n'b. Fanmail er.pakket med solide grooves og melodiøse ørehængere og er.oplagt et album, hvis numre kandiderer til flere hits, heriblandt numre som.Silly Ho, My Life og No Scrubbs, der allerede er blevet.udsendt som single. Positionen som verdens til dato bedst sælgende.kvindelige trio bliver svær at frafriste TLC, der på Fanmail.beviser, at de -på trods af den lange pause fra musikken- fortsat er.flere skridt foran konkurrenterne.