Sly & Robbie
Drum & Bass - Strip To The Bone By Howie B

Sly & Robbie: Drum & Bass - Strip To The Bone By Howie B

Album / Palm / MNW
Udgivelse D. 07.06.1999
Henrik Bæk

Supermusikerne og producerne Sly Dunbar (trommer) og Robbie Shakespeare (bas).er vel nok sammen med afdøde Bob Marley to af de mest kendte stjerner,.som Jamaica har fostret i musikregi nogensinde. Sly & Robbie debuterede i.starten af 1970'erne som studiemusikere hos Channel One i Kingston, hvor de.blandt andet udviklede den specielle reggaesound kaldet 'rockers'. I starten af.1980'erne udgjorde de stammen i afdøde Peter Tosh's band Word Sound.& Power og med deres eget band, kaldet Taxi Gang bar de en stor del af.æren for blandt andet vokaltrioen Black Uhurus enorme popularitet. Siden.deres debut har de indspillet plader med stort set alle indenfor.reggaebranchen, ligesom de -i modsætning til mange af de jamaicanske.rudies- har medvirket på produktioner med kendte sangere som Grace.Jones, Bob Dylan, Joan Armatrading, Joe Cocker, KRS 1, Simply Red, Queen.Latifah, Miles Davis, Manu Dibango, Mick Jagger og Rolling Stones. På.Drum & Bass - Strip To The Bone By Howie B er de som titlen antyder.teamet op med multitalentet Howie B, og leverer her 12 innovative instrumental.numre fordelt på ca. 70 minutter, der hver i sær vidner om.reggaemusikkens dub som ophav til den moderne Drum & Bass. Selvom Howie B.spiller en ikke uvæsentlig rolle på denne fremragende cd, så.er det så absolut Sly & Robbies uomtvistelige talent til ikke at.gøre tingene svære end de er og det unikke sammenspil, der som.perler på en snor, trækker det ene lydbillede frem efter det andet..De tætte tromme- og bassynkoperinger, og evnen til at turde.eksperimentere på kryds og tværs af musikalske stilarter har i de.sidste 25 år været duoens varemærke og på Drum &.Bass - Strip To The Bone By Howie B findes det altsammen i overflod. Her.går reggae, dub, electro, latin og ambient drum & bass op i en.højere enhed, og hvis din bashøjttaler ellers kan stå model.til Robbies nærmest eksplosive baslinier, så skru op, luk.øjnene og tag med på en musikalsk rejse ind i det næste.årtusinde.