Blackstreet
Finally

Blackstreet: Finally

Album / Universal
Udgivelse D. 24.06.1999
Sohail Hassan

Verdensklasse-R&B-produceren Teddy Riley og hans gruppe Blackstreet slog.for alvor igennem på internationalt plan med sidste album Another.Level og mega-cross-over-hittet No Diggety. Før dette havde.de allerede gjort sig stort bemærket i staterne med klassikeren Baby.Be Mine fra deres debutalbum. Og endnu før dette storhittede Teddy.med sin første gruppe GUY - trendsættere indenfor Swing.Beat-genren. For dem der lige er vågnet op til Soul og R&B-musikkens.morgengry i Danmark, skal jeg blot nævne, at manden producerede Michael.Jacksons albums Dangerous og Blood On The Dance Floor. Nu er.Blackstreet tilbage og endnu engang har Teddy skiftet et medlem ud. Terrell.Phillips erstatter den meget skattede Mark Middleton, som ellers havde.overlevet de to første skiver. .Finally har en tung arv at skulle løfte fra forrige album og.gør det nogenlunde. Det første singleudspil.Girlfriend/Boyfriend med Janet Jackson som gæst skuffer på.ingen måde. Teddy er igen ude i en nyskabende lyd, hvor han godt.låner lidt hist og pist, men det er jo hans stil. Nummeret er.smækfyldt med sjove tegnefilmslydeffekter og et underligt.hårdtslående beat, men det virker på dansegulvet og fryder.øret. Der er da også en opfølger til No Diggety.kaldet Yo Love spundet over samme opskrift, men helt diggy-højder.når det ikke. Der er knap så meget Talkbox-ekvilibrisme på.dette album, hvilket jo ellers er Teddy's kendemærke, men som.sædvanlig er albummet smækfyldt med gennemarbejdede vokalharmonier.og gennemførte produktioner. Numre som What You On og Think About.You holder Blackstreet-traditionen i hævd. Resten af skiven er i.høj grad et lytte-plade med Blackstreet i det romantiske hjørne.og knap så mange dansenumre. Finally er en meget lækker sag.for Teddy- og Blackstreet-narkomaner, der vil blive fuldt tilfredsstillet af.dette fix. Bestemt en af 1999s store R&B-udgivelser, men jeg synes, den.savner noget for helt at kunne leve op til topkarakter. Deres lalleglade.Take Me There med Mya, bygget på en sample af The Jacksons.klassiker I Want You Back er f.eks. ikke min kop the.