Kenny Wayne Shepherd Band
Live On

Kenny Wayne Shepherd Band: Live On

Album / Giant / Warner
Udgivelse D. 09.12.1999
Peter Widmer

Ved første ørekast lyder denne tredje udgivelse fra den kun.22-årige 'blues/rock' guitarist, sanger og komponist Kenny Wayne Shepherd.og band som en gang sansebedøvende MC-blues. Men dykker man ned.under overfladen, viser det sig, at der er mere kød på denne CD.end som så. Dog skal det siges, at der er tale om til tider ret.hårdtslående rock/blues med masser af.diaré-guitar-fræs. F.eks. lægges der ud med den bragende.In 2 Deep, der godt kan tage pusten fra lytteren og virke.øretrættende i længden. Men når alt nu er så.velspillet som tilfældet er, kan man godt tilgive en gang åndelig.motorsavs-massakre. Normalt går det galt, når folk forsøger.at fortolke Hendrix-numre, men hos Kenny Wayne Shepherd Band kan man.åbenbart håndtere dén slags, for Buddy Miles-kompositionen.Them Changes er i forbavsende gode hænder her. Derimod er.fortolkningen af Peter Greens Oh Well mindre heldig. Til gengæld.swinger albummets nok bedste nummer You Should Know Better sejt, og.så er samme skæring befriet for guitaropvisnings-elementer..Mundharpevirtuosen James Cotton medvirker på den rykkende Never.Mind, men også andre prominente gæstemusikere som Chris Layton,.Tommy Shannon og Reese Wynans gør deres til at tingene virker på.denne CD, der er Kenny Wayne Shepherds tredje i eget navn. Albummets tre sidste.kompositioner er ret afdæmpede, og den afsluttende.instrumentalskæring er en flot modvægt til det voldsomme.indledningsnummer. Er man til velfungerende, velspillet Rock/Blues på.højt niveau, bør man stifte bekendtskab med denne udgivelse..