John Legend
Love In The Future

John Legend: Love In The Future

CD / Sony Music
Udgivelse D. 02.09.2013
Sohail Hassan

På sit fjerde album er John Legend klart i sit romantiske hjørne. Legend skal giftes snart, og vi får her alle sammen lov at høre hans serenader til sin kommende kone. Hans letgenkendelige, rå stemme er lige så smuk som altid, og kompositionerne er solide, men de mange følsomme ballader bliver en tand for meget i længden. Der er ikke rigtigt nogle numre med samme fængende hook i hverken melodi eller sang, som vi tidligere har oplevet fra Legend.

Samarbejdspartnere er denne omgang bl.a. Rick Ross (featuring på første single Who Do We Think We Are), Q-Tip, Seal, det nye navn Stacy Barthe (på den meget korte interlude-fortolkning af Anita Baker nummeret Angel) og igen Kanye West, der har produceret anden single Made To Love featuring Kimbra (kendt fra Gotye-hittet). De to singler er klart de bedste bud på hits fra albummet. Første er en klassisk glad Legend-skæring med RR-rap i midten. Den anden er en underlig poppet ting, som helt klart går rent ind, ikke mindst på grund af Kanye beats og Kimbras skønne stemme, men slet ikke holder til flere gennemlytninger på grund af sit ekstremt tynde indhold. Det bliver ikke bedre af, at videoen til sangen er vildt ringe og uinspireret.

Andre mere vellykkede numre er Open Your Eyes, retro-soul-hyldesten So Gone og duetten med Seal, We Loved It. De røde nelliker på coveret, titlen og de mange sukkersøde ballader (f.eks. The Beginning) gør desværre oplevelsen noget  flad. Der er ikke noget nyt eller særligt bemærkelsesværdigt sammenholdt med, hvad Legend'en har præsteret tidligere.