Koncertanmeldelse

Annemarie Zimakoff: med Esben Schack og Tobias Kjærside, Oppenheimers Eftermiddag, VoxHall, Århus

Annemarie Zimakoff

med Esben Schack og Tobias Kjærside, Oppenheimers Eftermiddag, VoxHall, Århus

Fint sangskriver-mellemlægspapir, hvor især englestemmen Annemarie Zimakoff gjorde indtryk

Ved upcoming-festivalen Oppenheimers Eftermiddag var der ud over de seks orkestre på den store scene også lidt mellemlægspapir i form af de tre singer-songwritere Annemarie Zimakoff, Esben Schack og Tobias Kjærside, der hver spillede cirka 20 minutter på den lille barscene.

Annemarie Zimakoff
Annemarie Zimakoff var den første sangskriver, og helt klart hende, der gjorde det største indtryk. Det skyldes i høj grads hendes særegne, meget lyse og smukke, længselsfulde, uskyldige ungpigestemme, som ligefrem fik de små hår til at rejse sig i nakken på mig. Man skal helt til folk som den unge Kate Bush eller Harriet Wheeler fra desværre hedengangne The Sundays for at finde tilsvarende stemmer. Vokalens skønhed distraherede mig faktisk en smule, på den gode måde, for i min hensvømthed nåede jeg ikke helt at notere mig, om Zimakoffs melodier og tekster var på samme høje niveau som hendes røst. Det tror jeg trods alt ikke helt er tilfældet, men sangen "Sitting In A Lukewarm Room" fra hendes selvudgivne cd "Ivory" har i hvert fald et eller andet. Så husk det kryptiske navn. (Fire stjerner).

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk

Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.

  • Fuld adgang til alt indhold på gaffa.dk
  • Mulighed for at fravælge annoncer på gaffa.dk
  • Rabat på billetter til udvalgte koncerter og festivaler
  • Adgang til GAFFAs magasinarkiv med over 500 magasiner - Danmarks musikhistorie

Opret din profil


    Allerede GAFFA+ medlem