Albumanmeldelse

Randy Jackson: Randy Jackson's Music Club - Volume One

Hand Built By Robots - Newton Faulkner

Randy Jackson

Randy Jackson's Music Club - Volume One

American Idol dommer hjælper venner og nye talenter. Med dansk islæt.

Et musikeksperiment, hvor stjerne-produceren Randy Jackson får rystet en del idéer ud af ærmet. Han får bl.a. hjulpet med-dommeren Paula Abdul med at få gang i den noget rustne solo-karriere med singlen Dance Like There’s No Tomorrow. Ifølge Randy ventede han og Paula bare på at det rigtige nummer skulle dukke op. Og det gjorde det så, ret sensationalt, fra de danske hit-smede DEEKAY (Obi Klein og Johannes Jørgensen). De får med Randys hjælp pakket Paula ind i et nummer som passer perfekt til hendes retro-firser stil. Nummeret røg ind som nummer et i USA, ikke mindst pga. den fantastiske eksponering af videoen i American Idol. Derudover er der en stjerneparade uden lige i musikklubben. Der er flere stjerner på hvert nummer, ligesom musikken breder sig fra pop til R&B, rock, blues, county og gospel. Det giver et ret forvirrende indtryk og er ikke altid lige vellykket. Joss Stone leverer skivens mest interessante skæring i hendes nyfortolkning af klassikeren Walk On By. Der er en udmærket duet mellem de to tidligere American idol-deltagere Katharine Mcphee og Elliot Yamin, på et cover af britten Lee Ryans nummer Real Love, skrevet af danske Remee, Cutfather og Joe. DEEKAY står også bag det boblende bidrag fra det nye svenske stjernefrø Barbi Esco My R&B. Generelt er sangerne på albummet i topklasse, men i modsætning til f.eks. Timbalands Presents: Shock Value er produktionerne og sangene ikke bemærkelsesværdigt over gennemsnittet. For at citere Randy selv ”Dude, you know, it was just all right for me”.

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk

Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.