Flot, virtuos og vemodig filmmusik giver associationer til Samuel Barber
Det er – ikke overraskende – kendetegnende for meget filmmusik, at den er skabt til og fungerer bedst med levende billeder. Soundtracket til Summer in February er ingen undtagelse. Selv om mange numre / passager på soundtracket i sig selv er fine, raffinerede, ja "hjerteskærende smukke" som The Hollywood News skriver, så efterlader de det utvetydige indtryk, at de er skabt til at understøtte nogle billedere snarere end til at stå i egen ret. Det er især længden, musikkens dramaturgi, om jeg så må sige, der bærer vidnesbyrd herom.
VIL DU LÆSE VIDERE?
Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk
Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.
- Fuld adgang til alt indhold på gaffa.dk
- Mulighed for at fravælge annoncer på gaffa.dk
- Rabat på billetter til udvalgte koncerter og festivaler
- Adgang til GAFFAs magasinarkiv med over 500 magasiner - Danmarks musikhistorie
Opret din profil
Allerede GAFFA+ medlem