Philips Hue giver diversitets-legat på 50.000 kroner til årets GAFFA-Prisen

For første gang nogensinde bliver der uddelt et diversitets-legat til GAFFA-Prisen 2023. Legatet kaldes BRIGHT-legatet, og det uddeles i samarbejde med Philips Hue, der med et sponsorat på 50.000 kroner vil hylde forkæmpere for diversiteten i musikbranchen.

I musikbranchen er diversitet og ligestilling en mangelvare. Et faktum, flere rapporter og statistikker har slået fast, især i løbet af de sidste tre år. Nu vil Philips Hue, der er ejet af Signify, sætte fokus på problematikken til dette års GAFFA-Prisen. De uddeler BRIGHT-legatet på 50.000 kroner til en person eller aktør i den danske musikbranche, der har gjort en særlig indsats for at italesætte problematikkerne med manglende diversitet i branchen, og som har dedikeret sig til at gøre en forskel på området.

 

Philips Hue er måske allermest kendt for sit store univers af intelligente pærer og belysningsprodukter i alle afskygninger, der kan sætte en stemning lige efter behov og humør. Lyset kan skifte farve, lyse i takt med musik og skabe inkluderende og unikke rum, der omfavner alle personligheder, stile, anledninger og sindsstemninger. Men ud over at tilbyde komplette belysningsløsninger står Philips Hue gennem ejerskabet af Signify på et solidt fundament af kerneværdier, der sætter diversitet, ligebehandling og inklusion i højsædet – ikke kun i arbejdet med deres produkter og kampagner, men også som en højt prioriteret del af arbejdspladsen og dens udvikling. 

Hos Signify, selskabet bag Philips Hue, anses en mangfoldig arbejdsstyrke og et rummeligt og retfærdigt arbejdsmiljø som en afgørende faktor for at være en succesfuld og innovativ virksomhed. Desuden underskrev Signify sidste år Dansk Industris Gender Diversity-pledge, der forpligter dem til at arbejde for at øge diversiteten i erhvervslivet. 

Som et led i deres arbejde med diversitet og inklusion på arbejdspladsen sætter Signify hele tiden nye mål for at få endnu mere diversitet og ligebehandling i firmaet. De har for eksempel selv udarbejdet en rapport om diversitet, inklusion og egenkapital, hvor data fra deres egen virksomhed skal være med til at sætte nye mål. I rapporten fremgår det blandt andet, at kvinder repræsenterer 40 procent af alle ansatte i virksomheden, og at 17 procent sad i lederstillinger i 2019. Deres kommende mål er at fordoble antallet af kvinder i lederstillinger til 34 procent i 2025, og lige nu er procentdelen allerede steget fra 25 procent i 2021 til 28 procent i 2022. Som Nordisk HR-direktør i Signify er det en af Anja Hasselbalchs fornemmeste opgaver at have diversitet og inklusion for øje, og hun er derfor glad for, at Philips Hue og GAFFA er gået sammen om at uddele BRIGHT-legatet til årets GAFFA-Prisen:

– Grunden til, at vi ønsker at være afsender på BRIGHT-legatet er, at vi har et solidt fundament af værdier, som vi tror på og lever efter hos Signify. Med legatet håber vi at kunne hylde og støtte en person eller en organisation, der fremadrettet vil øge diversiteten i den danske musikbranche. Musik er for alle, og derfor synes vi, at det er vigtigt, at branchen har en bred repræsentation. Med legatet håber vi at lette hverdagen for en ildsjæl eller organisation og være med til at skabe mere diversitet i branchen, fortæller hun.

ANNONCE