Artikel

Disco:wax – Et succesfuldt poplabel fra klubberne

Vi tegner et portræt af pladeselskabet, der har haft vækst de sidste fire år på et ellers trængt marked

– Der er ikke længere vej til en beslutning end at spørge på den anden side af skrivebordet, fortæller Morten Vilhelm og kigger over på sin sidemakker, Keld Lybecker. Sammen grundlagde de i 1999 pladeselskabet disco:wax, som med 600-700 singles om året er en af de mest markante danske og skandinaviske pladeselskaber indenfor især klubgenren, mens musik der befinder sig tættere på reel pop har fået et større fokus de sidste år.

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk

Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.

  • Fuld adgang til alt indhold på gaffa.dk
  • Mulighed for at fravælge annoncer på gaffa.dk
  • Rabat på billetter til udvalgte koncerter og festivaler
  • Adgang til GAFFAs magasinarkiv med over 500 magasiner - Danmarks musikhistorie

Opret din profil


    Allerede GAFFA+ medlem

    ANNONCE