Red Bull Music Academy har udviklet sig til en muskuløs magtfaktor på den globale musikscene. Strategien er et stædigt fokus på musiknørderi kombineret med en intensiv visuel branding, der har forvandlet deres logo til et musikalsk kvalitetsstempel.
Billedet: Dette års danske deltager i Red Bull Music Academy i New York, jazzmusikeren August Rosenbaum, gav koncert sammen med elektronikamusikeren Mike Sheridan til åbningen af Red Bulls københavnske musikstudie i starten af året.
"Jeg ville give min højre arm for at være med til dét! Det lyder så fedt."
Jeg sidder i et stort hippie-fælleskøkken i et ombygget pakhus i Brooklyn en sen nattetime, og jeg er faktisk lidt overrasket over at høre de ord netop der. Jeg er inviteret til New York for at kigge nærmere på den
VIL DU LÆSE VIDERE?
Bliv medlem og få fuld adgang til alt eksklusiv indhold på Gaffa.dk
Første måned for 1 kr. — Herefter kun 33 kr./md.
- Adgang til eksklusive interviews med topmusikere
- Adgang til anmeldelser af de vigtigste koncerter
- Adgang til over 20.000 musikanmeldelser
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem