GAFFA.dk – alt om musik
Guns N'Roses har slået ny YouTube-rekord med nummeret "November Rain".
Powerballaden "November Rain", der er en del af Guns N'Roses tredje studiealbum Use Your Illusion I fra 1991, fik året efter en tilhørende musikvideo. Videoen blev en af de mest viste på MTV og fik tilddelt prisen "Best Cinematography" under MTV Video Music Award i 1992.
Nu har den 26 år gamle musikvideo slået en ny YouTube-rekord. Videoen, hvor Axl Rose gifter sig med sin daværende kæreste, modellen Stephanie Seymour, og hvor Slash giver den gas med sine legendariske guitarsoloer. "November Rain" er den første video fra 90'erne, som har opnået en millard visninger på YouTube, rapporterer Forbes. Mediet skriver videre, at videoen nåede mere end 560.000 visninger hver dag i 2017.
LÆS OGSÅ: Er Guns N' Roses blevet for dyre at booke?
"Zombie" af The Cranberries efterfølger "November Rain" med hele 740 millioner visninger. I hælene af "Zombie" er Nirvanas "Smells Like Teen Spirit" med 728 millioner visninger.
Guns N'Roses dominerer også 80'erne. Musikvideoen til nummeret "Sweet Child O'Mine" fra bandets debutalbum Appetite for Destruction fra 1987 er årtiets mest sete musikvideo på YouTube med over 695 millioner visninger.
LÆS OGSÅ: Skarpladte elguitarer i et himmelblåt skydetelt
Se herunder den populære musikvideo til "November Rain".