Nyhed

Musikuddannelse samarbejder med Universal

Fire studerende fra Music Management skal styre kommerciel udgivelse

Music Management-uddannelsen i København har startet et nyt koncept i samarbejde med pladeselskabet Universal Music om signingen af et nyt navn.

De fire unge manager-spirer fra uddannelsen får i fællesskab mulighed for at signe og udgive et nyt navn under Universal.

– Universal er gået ind i dette, da de er opsatte på at prøve noget nyt, og måske kan de drage nytte af vores nye idéer og tankegang, siger Carsten Haugaard, der er en af de fire managers hos Music Management.


– Vi har fået frie hænder i dette projekt, så det er ikke bare et stort selskab, der søger en Saybia 2. Vi søger noget anderledes, hvor innovationen er i hovedsædet. Det er et uafhængigt projekt, men Universal bakker op om det endelige resultat, der ender op med en udgivelse næste år. Og der kan vi drage nytte af Universals store promotion-maskine.

Den nye freelance A&R-afdeling er for tiden i fuld gang med at lede efter det rigtige navn, og det er endnu ikke for sent at sende en demo-cd ind til udvælgelsespanelet.

Sidste frist for indsendelse af cd'er, fotomateriale og pressemeddelelser er den 7. november, og skal adresseres til:

Universal Music
Amaliegade 45
1256 København K
Att. MM


ANNONCE