Bang & Olufsen har lige lanceret en række lydprodukter designet sammen med italienske Ferrari
Danske Bang & Olufsen har længe været kendt for deres nordiske designlinje, hvor produkterne har båret et tydeligt design af deres rødder. Men nu kigger lydproducenten længere sydpå efter inspiration.
I går lancerede de en serie af eksisterende produkter, der nu bliver designet sammen med Ferrari.
Her og nu dækker kollektionen over Beosound 2-højttalerne, Beoplay H95-headsettet, Beoplay EX-in-ear-headsettet og højttaleren Beosound. Alle er nu skavbt i Ferrari røde/sorte nuancer.
Den nye variant af Beosund 2 er anodiseret i Ferraris klassiske signatur-røde nuance. Aluminiumskroppen har, ifølge Bang & Olufsen, gennemgået en specialudviklet kombination af polering og anodisering for at intensivere den røde nuance, og så er Ferrari-logoet placeret under grillen.
Beoplay H95 er blevet fremstillet i Ferraris klassiske jet-sorte nuance og fået et laserindgraveret Bang & Olufsen- og Ferrarilogo. Den røde farve er dog også kommet med her. Den har bare fundet sin plads under ørepuderne, hvor højttalergrillen er anodiseret i en dybrød nuance.
På Beosound Explore er Ferraris logo blevet laserindgraveret foroven, og de har fået en sort karabinstrop. Kroppen på højttaleren består af to lag, et i rødt og et i sort, så den røde grille på den måde står i kontrast til den mørke baggrund.
Det sidste produkt, Beoplay EX, har fået et sort ferrari logo på den højre øreprop, mens Bang & Olufsens eget logo findes på den venstre, og etuiet er ligeledes blevet fremstillet i Ferraris røde farve.
Produkterne var ikke billige før, og i den nye variant har de fået et hak opad på prisskalaen. Beoplay Explorer får en pris på omkring 1.900 kroner, Beoplay EX lander på omkring 3.750 kroner, Beoplay H95 skal koste ca. 9.800 kroner mens Besound 2 ender på næsten 37.000 kroner.
LÆS OGSÅ: Sonys PlayStation-afdeling opkøber high-end headsetbrand