Nyhed

TikTok i stort samarbejde: Podcast, live-events og en splinterny radiokanal

Samarbejdet er ifølge samarbejdspartneren og TikTok selv en god mulighed for kreatører at engagere fans på nye måder.

TikTok og mediegiganten iHeartMedia er gået sammen i et nyt multiplatform-samarbejde. Samarbejdet gør det muligt for kreatører at engagere sig med deres fans på helt nye måder gennem radio, events og podcasts, skriver platformen i en pressemeddelelse

Læs også: SoundCloud-kunstnere får nu lov at beholde alle deres indtægter

Samarbejdet blev skudt i gang med sangkonkurrencen “Next Up: Live Music”, som blev afholdt eksklusivt på TikTok Live. Her fik upcoming-artister mulighed for at deltage i konkurrencen og engagere fans på en ny måde.


Det nye koncept kommer til at bestå af en radiokanal, hvor TikTok-kreatører samarbejder med erfarne iHeartRadio-værter, og hvor “lytterne vil få følelsen af, at de scroller på TikTok – bare med ørerne,” skriver pressemeddelelsen. Radioen vil være trendbaseret, spille de mest populære TikTok-hits og indeholde indslag som "Behind-the-Charts," "New Music Fridays" og "On The Verge."

Samtidig vil de to virksomheder gå sammen om live-events, hvor kreatører får mulighed for at deltage og skabe indhold til arrangementerne. Afslutningsvis kommer samarbejdet til at iværksætte op til 25 nye podcasts lavet og hostet af TikTok-kreatører, som bliver tilgængelige på iHeartRadio-appen, andre podcastplatforme og i klipform på TikTok.

“Vi giver skabere adgang til de største lydplatforme i USA — og skaber nye måder at fortælle historier, underholde og opbygge dybere forbindelser med fans på. Sammen forener vi vores enorme netværk for at levere relevant indhold i stor skala. Det er en sejr for både skabere, fans og brands,” siger Rich Bressler, præsident, driftsdirektør og finansdirektør for iHeartMedia, om samarbejdet.


ANNONCE