Nyhed

Lionel Richie afbrød koncert efter pludseligt ildebefindende

Den 77-årige superstjerne var i gang med åbningskoncerten på sin nye turné med Earth, Wind & Fire, da showet pludselig blev stoppet.

Lionel Richie måtte onsdag aften afbryde åbningskoncerten på sin fælles nordamerikanske turné med bandet Earth, Wind & Fire, efter at han blev dårlig under sin optræden i Minnesota. 

Læs også: James Blake raser mod musikindustrien: “Der er ikke en eneste del af systemet, som ikke er fake”

Det skriver Variety.


Den 77-årige sanger havde været på scenen i omkring en time, da han ifølge videoer på sociale medier flere gange måtte sætte sig ned under sin optræden af hittet “Dancing on the Ceiling”. Ifølge mediet Minnesota Star Tribune fortalte Richie publikum, at han følte sig svimmel. 

Efterfølgende satte sangeren sig ved klaveret for at spille “Three Times a Lady”, men kort efter blev koncerten sat på pause. Bandet fortsatte i omkring 15 minutter, inden de forlod scenen. 

Efter 40 minutter senere meddelte saxofonisten Dino Soldo, at Richie ikke var i stand til at fortsætte koncerten. “Desværre har Lionel det ikke godt. Han vil ikke være i stand til at fortsætte. Yderligere information vil blive offentliggjort", sagde Soldo til publikum. 


Lionel Richie har endnu ikke kommenteret episoden eller oplyst, hvad der forårsagede hans ildebefindende. 

Turnéen fortsætter efter planen med koncerter i blandt andet New Yorks Madison Square Garden og Los Angeles' Intuit Dome, inden den afsluttes i Moody Center i Austin den 14. August. 

Den legendariske superstjerne afholdt sin seneste koncert på dansk jord i Royal Arena i København sidste år. 


Læs også: Novo-direktør får hård kritik efter Copenhell-video: “Jeres nye topchef hører hjemme i Hollywood”

Se video herunder.

ANNONCE