Billetnet forlanger gebyrer for at sælge billetter til Støt Asien koncerten i KB Hallen, men forsvarer det med gratis markedsføring
Billetsalget til den store Støt Asien koncert d. 20. januar i KB Hallen i København bliver forestået af Billetnet, der kræver 18 kr. i gebyr per solgt billet. Med 3000 billetter til salg vil dette betyde en indtjening i omegnen af 54.000 kr.
Alle andre involverede i projektet arbejder gratis for at støtte den gode sag, men Billetnet har besluttet at beholde gebyret for at dække sine omkostninger. Billetnet forklarer sig ifølge Berlingske.dk med, at de på årlig basis er involveret i mellem 50 og 100 velgørende arrangementer, hvorfor det ville blive en bekostelig affære, hvis gebyret generelt skulle eftergives eller sendes videre.
Da gebyret dog ikke er sænket i forbindelse med dette arrangement, skulle man dog tro, at Billetnet på deres involvering i arrangementet opnår en indtjening, der overstiger deres udgifter, hvilket altså betyder, at de rent faktisk må formodes at profitere på projektet.
Det aviser Billetnets direktør Erik Lyngsø dog over for GAFFA.dk:
– Posthusene får jo også en del af gebyrerne, så de går ikke bare i vores lomme, og vi hjælper alle støttearrangementerne til fordel for Asien på forskellig vis, alt efter hvad vi finder mest hensigtsmæssigt. I forbindelse med koncerten i KB Hallen har vi f.eks. givet gratis markedsføring. Ved TV-2-støttekoncerten på Train har vi så vurderet, at det er lettere at undlade at tage gebyr.
