Det blev Lily Electric, der vandt Duracells Ramp Music-konkurrence
Duracell lancerede i september konkurrencen Ramp Music, hvor tre nye danske musiknavne skulle konkurrere om et millionsponsorat.
Navnene Lily Electric, Troels Boberg og Bronson Brothers var blevet udvalgt af repræsentanter fra MyMusic.dk, IFPI og GAFFA og frem til i søndags kunne besøgende på Ramp Music-websiden læse om, lytte til og stemme på de tre navne.
Lily Electric får som vindere af konkurrencen et stort sponsorat, men i følge en pressemeddelelse er de fortsat sikret total kunstnerisk frihed igennem aftalen med Duracell.
Duracell har fra første færd pointeret, at de er eksperter i markedsføring og ikke musik, og batteriproducenten har derfor på ingen måde ønsket at blande sig i de kunstneriske udfoldelser. Tværtimod giver sponsoratet de unge talenter mulighed for at koncentrere sig om det, der betyder allermest, nemlig musikken.
Netop markedsføring bliver en vigtig ting for Lily Electric i den nærmeste fremtid, da gruppen kan fortælle, at de snart barsler med et debutalbum.
"Vi er enormt glade for at have vundet sponsoratet. Vores debutplade udkommer til februar på vores eget indielabel Joyboy Records. Vi har koncentreret os om at skrive, spille, optage og producere musik og har brugt vores energi og tid på det. Promotion og marketing er afgørende og vil kunne sørge for at debuten bliver sendt godt af sted".
På anden og tredjepladsen kom henholdsvis Troels Boberg og The Bronson Brothers. Begge bands får 25.000 kr i støtte til deres musik.
Konkurrencen har også kørt i Sverige og Finland, og her blev det henholdsvis Familjen og Shattered Within som vandt konkurrencen.