Det engelske smørfirma Dairy Crest har valgt Johnny Rotten som deres talsmand
Det er faktisk lettere at finde dansk smør i England, end det er at finde noget lavet af de lokale, men det vil firmaet Dairy Crest nu lave om på.
Firmaet er Englands førende fabrikant af smør, og i et forsøg på at blive endnu større har man nu udviklet et reklamekampagne med en ny talsmand, der af firmaet beskrives som "et britisk ikon".
Det er såmænd ingen ringere end Sex Pistols-sangeren Johnny Rotten, der skal markedsføre smørproduktet Country Life i en ny kampagne, der snart starter på engelsk tv.
Sangeren, der går under det borgerlige navn John Lydon deltog i 2004 i reality showet "I’m A Celebrity Get Me Out Of Here", og efterfølgende har han stået bag programmet "John Lydon's Megabugs", "John Lydon Goes Ape" og "John Lydon's Shark Attack" på Discovery Channel.
Om valget af den kontroversielle sanger siger en talsmand fra Dairy Crest til websiden mad.co.uk:
"Vi synes ikke nok mennesker ved, at Country Life er det eneste større engelske smørmærke, og John får det budskab ud særdeles tydeligt. Han er anerkendt som et stort britisk ikon. Hans unikke synspunkter er en del af konsumappel og hans flabede sans for humor skinner igennem i vores tv-kampagne".
Det vides endnu ikke, hvordan selve kampagnen vil blive udformet, men det forventes at den vil dukke op på engelske tv-skærme i den nærmeste fremtid.