Under navnet "Music Nation" lanceres fem nye kommercielle online radiostationer
Den 7. marts går Danmarks nye kommercielle radio, Music Nation, i luften med fem nye digitale stationer, og en sjette på vej. De fem stationer omfatter "Radio Nation", som kommer til at spille pop- og rockhits gennem fire årtier, "First Nation", som byder på den nyeste musik frisk fra hitlisterne, "Rock Nation", som ikke overraskende vil byde på rockmusik i både den bløde og hårde ende af skalaen, "Street Nation", hvor et miks af hiphop og r&b vil pryde æteren og sidst "Lounge Nation", som vil præsentere chillout, lounge og deephouse.
Konceptet har med bagmændenes egne ord lytteren i fokus, og fælles for alle stationerne er de skræddersyede playlister udarbejdet af genrespecialister. Bag projektet står de garvede radioværter Thomas Madvig (P3, MTV), Mikkel Ellegaard (Voice, Sky, Vh1) og Alexander Nygart (Radio NRJ & White Shark Media, US). Sidstnævnte udtaler i en pressemeddelse:
"Som online- og app-baseret radio kan vi bryde monopolet og håber på, at vi kan være med til at markedsføre et mere indholdsstyret radiomarked snarere end udbudsstyret. Et marked, hvor der er kvaliteten frem for beliggenhed, der udgør din eksistens. Vores signaler er digitale, så vi kan høres klart og skarpt, uanset hvor man lytter fra."
Fra den 7. marts kan man lytte til alle stationerne her, eller man kan downloade app'en.