Vi gav fra 2 til 6 stjerner – her er toppen og bunden
Det er dagen efter dagen derpå for Spot Festival med cirka 200 koncerter i det indre Aarhus fredag og lørdag. GAFFA anmeldte cirka en tredjedel af programmet, og vi gav alt fra 2 til 6 stjerner. Her er årets bedste og værste Spot-koncerter ifølge GAFFAs anmeldere – læs hele anmeldelsen ved at klikke på bandnavnet:
Bedst – seks stjerner:
"Go Go Berlin fik for alvor vist, at man som musiker sagtens kan levere en pragtpræstation, selvom man kun har 30 minutter. De er klar til at rykke helt op i den tunge liga."
"Pludselig var det som om, at vi alle sad i en mastodont af en mørkbelagt kirke i Amerika og velvilligt modtog Hedegaards eminente, energiske prædiken. Spontan dans opstod ude i siderne i Store Sal, og under det fængende nummer ”Ever Changing” med kvindelig korsang i det fjerne rejste publikum sig og klappede i komplet respekt."
Næstbedst – fem stjerner:
"De fem numre gik alt for hurtigt og efterlod et ønske om mere."
"Hold fast, hvor kan knægten synge."
"En favnende oplevelse og en helt og aldeles fortærende forelskelse."
"Den narkotiske rusketur var komplet."
"De danske guitarrockere optræder modent og overbevisende i stor afslutning."
"Det humørfyldte band blandede retrorocket coolness med moderne flabethed i en smuk cocktail."
"Garvede Kakkmaddafadda sikrede en gedigen popfest."
"Det er imponerende, så dyb Peter Wangels klang er, samtidig med at hans falset står lige så knivskarpt."
"Når bidderne er så velsmagende som dem, Rosendahl kreerer, kan man kun hige efter mere."
"Det lykkedes Liima at træde ud af Efterklangs skygge."
"Det var gennemført, det var skarpt, det var grumt."
"Gensidig 80'er-forelskelse."
"Når man hører 'the greatest hits' for første gang."
"Dansksproget næring til hjernens tankecenter."
"Shah strøede stjernestøv ud over Spot Festial."
"Efter 40 minutter havde man følelsen af at kende den aalborgensiske rapper uden egentlig at kende ham."
"Forbløffende selvsikkerhed fra danske darlings."
Værst:
"Det er en slags gammel vin på nye flasker. Det bliver for forudsigeligt og uinspirerende. Konstant sendes tankerne tilbage til Kings of Conveniences glimrende folkpop, hvor de simple melodier og sangen fungerer langt bedre, end hvad tilfældet er her til aften."
"Det er en smule ensformigt, og en lille pige med hørebøffer på opsummerer meget godt oplevelsen til denne koncert. Lidt for meget larm i lidt for lang tid og et bandmedlem uden energi betyder, at denne koncert nok ikke var FMK’s bedste."
"Lyden er fin, men han når aldrig et niveau, hvor man bliver blæst omkuld. Om det er det, at han står alene på scenen eller det faktum, at det er hans første koncert nogensinde, der skinner igennem og efterlader et indtryk af, at han ikke rammer dagen, er svært at vurdere."
"Være hvad det være vil, så kan man ikke kimse af, at der er tale om et tydeligt og interessant koncept. Udfordringen opstår dog desværre ved selvsamme, eftersom børneprojektet, der starter ved tekster og lyd og rækker helt hen mod de ens, stribede poloshirts på samtlige bandmedlemmer, flyder sammen til en stor portion havregrød."
"Elektronisk musik i den voldsomme, særegnede og stort opslåede klasse som denne kræver et sceneshow, der matcher – hvilket elektronik, hvor de eneste instrumenter, der er til stede er samplere og synths, ikke gør. Det kan ikke stå alene."