JBL & Martin Garrix Music Academy - støtter op om nye talenter

JBL har siden stumfilmens dage været en afgørende medspiller i musikbranchens udvikling. JBL & MGMA støtter op om nye talenter i en hård og krævende branche, som firmaet kender indefra

"Vi har haft et tæt samarbejde med musikbranchen, siden vi blev grundlagt og med det følger også et ansvar. Vi kender branchen indefra, ud og ind, og vil gerne hjælpe med hvad vi kan" siger Christina Mostert, Nordisk Marketingchef hos JBL og fortsætter:

"Det er en hård  branche, hvor man kan være meget udsat og alene, og konstant målt og vejet i forhold til såvel succes som det modsatte. Sådan har det altid været, men udviklingen af sociale medier, hvor alle konstant kan komme til orde og tonen ofte  er rå og kontant, har ikke gjort presset mindre. Martin Garrix har selv været gennem hele trædemøllen og er en rigtig god ambassadør i forhold til at hjælpe og udvikle nye talenter på vej."

 

Hvad er det primære fokus med JBL & MGMA?

"Grundlæggende to ting. Dels at hjælpe nye talenter med at knytte kontakter og udvide deres professionelle netværk i branchen. Det andet er at øge deltagernes  kompetencer, såvel kreativt, kunstnerisk og teknologisk som i forhold til at anvende og styre brugen af SoMe og PR i det hele taget."

 

JBL - En tidsrejse gennem lyd

Når Christina Mosters siger at JBL kender musikbranchen indefra, er der noget om snakken. JBL har stået bag en perlerække af revolutionerende øjeblikke i lyd og forstærkning siden klaverbokserne blev erstattet af højttalere i stumfilmens kronede dage til den teknologi et utal af mennesker har i ørerne hver dag anno  2024.

JBL har historisk været opdelt i to afdelinger -  professionel og konsum - og altid med kvalitet som bærende parameter. JBL har en særdeles stærk historik på konsummarkedet fra muliggørelse af stereoanlæg og senere surround sound til dagligstue og hjemmebiograf, til headphones, earpods og party bokse i dag. På den professionelle front har JBL været banebrydende i biograflyd siden stumfilmen, studieindspilninger af musikalske klassikere, skabt de lydmæssige rammer til  'stadionrock' koncerten  og leverer i dag lydanlæg til biografer, fodboldstadions og nationale arenaer verden over.



JBL – Udvalgte milepæle

  • 1928: Bringer lyd til stumfilmen
  • 1934: Vinder Oscar for lydudvikling og er revolutionær i Hollywood på lydsiden
  • 1960’erne: Abbey Road Studios i London, hvor Beatles indspiller, er baseret på JBL-højtalerne D50SM
  • 1969: Jimi Hendrix med flere spiller for en halv million mennesker over tre dage på JBL-anlæg i Woodstock
  • 1972: L-100 højttaleren introduceres
  • 1973: Grateful Dead turnerer med 588 JBL-højttalere. En produktion, der vejer 70 ton.
  • 1983: THX-certificerede biografer godkendt af George Lucas tager lyden, leveret af JBL til et nyt niveau
  • 1996-98 Surround Sound sætter nye standarder for hjemmebiografen
  • 2003: I samarbejde med Apple står JBL for lyden til den første iPod (og de følgende) på markedet
  • 2022: Super Bowl – lyden leveres af JBL til pauseshow med Eminem, Kendrick Lamar m.fl.

 




ANNONCE