Den velmenende diva slap en tiger løs for en stund

Stine Bramsen featuring Nabiha, Grøn Koncert, Kolding, P3-Scenen

Anmeldt af Jens Dræby | GAFFA

Stine Bramsens musik er nok bare lidt for fin og poleret til et arrangement som Grøn Koncert med de grønne koncertgængere med deres bare overkroppe og deres ølkander fæstnet til bæltespændet. Den dygtige sangfugl gjorde et ihærdigt forsøg med "Move Forward". Desværre gik musikken gik først for alvor igennem, da publikum fik serveret et løssluppent stykke med Alphabeat. Bramsens og bandets version af “Heat Wave” var bare ikke meget mere end en skygge af fjerne karismatiske grønne koncerter med gymnasiebandet, der indtog Storbritannien.

Sangen blev også en lettere kluntet og antiklimatisk introduktion af Nabiha, der viste en helt anden passende tilstedeværelse på scenen og havde vildskab nok til to. Efter korte, men hidsige versioner af blandt andet "Weapon" og "Bang that Drum" forlod dansk musiks power-tiger dog pludseligt scenen igen. Selvom tiden var knap, så lykkedes det Nabiha at hæve niveauet, måske også på grund af uheldigt sangvalg, som yderlige fordelte de to sangere til hver sit rum i popmusikkens palæ. Stine Bramsen i den storslåede og fine balsal, og Nabiha i kælderens festlige natklub.

Efter lidt tid og en omgang "Prototypical" kom der en smule ekstra festivalstemning i showet med en hyldest til kvindekroppen ved "Woman", som blev til et massivt, men også lidt kikset potpourri af en Google-søgning på girl power-musik. "I'm Every Woman", "Sisters Are Doing it for Themselves" og "Run the World (Girls)" blev til et finurligt lille mashup af sangen, der satte kvindekropshyldesten i gang, og "Mind the Gap" med et kort visit fra Nabiha.

Stine Bramsen greb gudskelov det nyligt opnåede momentum og leverede en hæderlig omgang “Cavalry” samt et klart højdepunkt i den eksplosive “Karma Town”, der kortvarigt lod den nydelige kvinde være lidt på slap line med sin stemme og tilstedeværelse. Da koncerten ophørte brat nogenlunde efter det, havde de fleste nok fornemmelsen af en mangelfuld koncert med sig.