Robyn
Honey

ANMELDELSE: Robyn har udviklet sig selv til en 2.0-version

Album / Universal Music
Udgivelse D. 26.10.2018
Nanna Jenner Jensen

Når man får et album til pre-lyt med Robyn, som ikke har udgivet noget solo i otte år, så er der ikke bare store forventninger fra pladeselskabet, men også fra omverdenen. Det betyder blandt andet, at man som anmelder får at vide, hvilket nummer pladeselskabet satser på som singlen. I dette tilfælde er det albummets sidste nummer "Ever Again" – og det giver rigtig god mening. Nummeret er klart ét af de mest publikumsvenlige, med sit poppede mix af Tame Impala møder Haim. Men det vil være synd at sige, at sangen er repræsentativ for resten af pladens indhold.

For Robyn har ikke tænkt sig at stille pladefolk eller lyttere direkte tilfredse med sit nye album. Det skøjter i øst og vest. Pladen starter ellers med “klassiske” Robyn-numre i form af "Missing U" og "Human Being", der hurtigt dykker over i den ABBA-inspirerede "Because It’s in the Music" med disco-bas og tilhørende strygere. Og herfra går det stærkt. Enhver musikskribent, der har proklameret, at 90’er-lyden er tilbage i mainstream-musik, burde lytte til "Between the Lines", hvor Robyn går ægte fullblown nineties på den.

Hun fortsætter stilen ind på næste track, "Beach2k20", der med sine insisterende orgel-akkorder (måske en homage til 90’er-hittet "Horny"?) udvikler sig til, hvad der nok bedst kan beskrives som et syret Café del Mar-nummer. Ikke et hipster-dj's øje kan være tørt efter denne trackliste. At albummet så yderligere er krydret med et house-intermezzo på "Send This To Robyn Immediately", der sampler house-tracket “French Kiss” fra 1989, gør albummet komplet og perfekt skørt.