Masser af hits, men skrabet show

Kesi, Grøn Koncert, Tiøren, Amager

Masser af hits, men skrabet show

Hvor Alphabeat netop har gjort sig bemærket på Grøn-scenen som et håndspillende popband, der tilsyneladende slet ikke bruger backtracks, har Kesi ikke andet, i hvert fald ikke hvad angår den instrumentale dels af hans show. Sidst, jeg så ham, på bornholmske Wonderfestiwall for to år siden, havde han medbragt to keyboardspillere, men i dag er de udfaset, og ikke engang en dj kan der blive plads til på scenen. Der er bare Kesi og så et podium, som Kesi fra tid til anden løber op på, så han rigtigt kan dyrke rollen som den entertainer, han uomtvisteligt er. Den storstreamende rapper og sanger er da også veloplagt, og i løbet af sine tre kvarter på scenen får han givet os en pæn del af sine mange hits.

Kesis vokalstil er en slags blanding af rap og sang, og der lyder til at være en lille smule autotune på hans rimelige vokal, men ikke så meget, at det gør noget. Til gengæld er en del af de sungne vokaler fra eksempelvis Don Stefano på ”Vågn op” backtrack – dog ofte med Kesi rappende eller syngende ind over, så hans gæsters fravær ikke virker så påfaldende.

Publikum lader til at være ret ligeglade med backtracks og manglende gæster, for en stor publikumsmængde rapper, synger og danser med på de selvtillidsfulde og festglade sange, og de er da også svært iørefaldende – fra åbningsnummeret ”God dag” over det trap-inspirerede ”Vågn op” og ”X” til megahittet ”Søvnløs” og de afropop-påvirkede numre, som alle er lagt lige efter hinanden i slutningen af sættet: ”Følelsen”, ”Rica”, ”Mamacita” og ”Su casa”. Kesi får også givet et par autografer til nogle unge publikummer i første rækker, og humøret er højt.

Jeg kunne nu som minimum godt have brugt en dj på scenen, hvis ikke nogle musikere, for i det mindste at give en antydning af at noget ud over Kesi blev afviklet live, og meget gerne en eller flere gæstevokalister frem for det nuværende setup, der hviler så meget på backtrack, som det nu engang gør. Og der måtte gerne have været et mere visuelt element til showet, der overordnet fremstod lige lovlig skrabet. Men ja, hits var der masser af.

God dag

Vågn op

Pengedans