Clemens
Professionel Bla Bla

Clemens: Professionel Bla Bla

Album / Virgin
Udgivelse D. 28.02.2001
Mark Dalhoum Pedersen

Clemens’ tredje joint er designet til hitlisterne og dansegulvene. Den mere dystre stemning fra hans to forrige album er lagt på hylden til fordel for en ren Lad Os Feste-party vibe. Dette er måske en lidt stor mundfuld at sluge for nogle, men når det er sagt, må man sige, at Professionel Bla Bla er en udmærket plade. Hvis man altså tager den for, hvad den er, og ser bort fra Clemens’ forrige værker..Størstedelen af produktionerne er velpolerede, iørefaldende og fuldfører i det hele taget deres mission om at holde samtlige legemer i bevægelse (det er bl.a. DGP, F.I.P., Copenhanics og norske Tommy Tee, som står bag). Rock Den Club er et typisk DGP-fest-nummer featuring Jokeren, Nyd Livet med Andy Roda har et livligt sydamerikansk feel, og begge er de gode eksempler på det muntre groove, som er til stede på hele pladen. Gangstastilo og Skandinæsvis er lidt mindre mainstream, men lige energiske og rykker kort sagt lort op, idet de er meget velproducerede..Tekstmæssigt bevæger Clemens sig ikke langt uden for fest og farver-temaet. Der er selvfølgelig masser af blær, punchlines og sjove historier, men som det er tilfældet med mange andre danske rapudgivelser, er der ikke særlig meget essentielt indhold at finde. Dog er Phuckin Ligeglad med dets sarkastiske islæt en smule mere dyb end de øvrige tracks..Professionel Bla Bla er fabrikeret til at nå ud til et bredere og ikke mindst festglad publikum, og ser man sig selv som en del af et sådant, vil man højst sandsynligt synes om den. Men der er ingen tvivl om, at Clemens har kaliber til mere. Han er en dygtig rapper og har før bevist, at han er mere end party og punchlines..Mens nogle vil stille sig tilfreds med Proffesionel Bla Bla, venter vi andre på noget "professionelt Next Shit"..