Junior Senior: Roskilde Festival, Arena

Junior Senior, Roskilde Festival, Arena

Junior Senior: Roskilde Festival, Arena

Anmeldt af Lars Löbner Jeppesen | GAFFA

Billede: Kristoffer Amlani Ulbak, klik på det for større foto

To år er der gået, siden Jeppe Breum Laursen og Jesper Mortensen sidst gav koncert her i moderlandet. Tiden er blevet brugt på at opbygge en vanvittig rutine i kræft af turnévirksomhed verden rundt, og så er der minsandten også blevet tid til at lave en plade nummer to der udkommer 12. september. Hjemkomstkoncerten blev indledt med opsangen “Go Junior Go Senior”, der også åbnede det tre år gamle festfyrværkeri ”D-D-Don't Stop The Beat”. Fra start til slut viste Junior Senior, at de, på trods af en lettere anspændthed, var aldeles tændte for at starte en fest i vores gummisko igen efter den lille pause, og de fortjente ekstra respekt for at være så tight spillende med hele tre nye medlemmer i bandet. Første halvdel af sættet var udelukkende helliget debutpladen, men efter ”Boy Meets Girl” med Jeppe Senior på det alt for oversete fest-starter-instrument koklokke, fik vi en håndfuld sange fra den kommende plade deriblandt singleforløberen ”Itch You Can’t Skratch”, “We R The Handclaps” og “Can I Get Get Get”. De nye sange er ligesom debutens så velkomponerede og ørehængende, at det er et under, at duoen pt. kun har ét monsterhit på cv’et. Og monsterhittet ”Move Your Feet” er stadig en fabelagtig sang, der igen i aftes blev hjulpet på vej af Thomas Troelsen, der svansede så scenevant ind på scenen, at man har ham mistænkt for også at have rundsave på knæene. Som ekstranumre leverede bandet den nye ”Hip Hop A Lula” dedikeret til alle piger, der har gået til hiphop-dans samt afslutteren “White Thrash”. Junior Senior anno 2005 er stadig som en spøg- og skæmtbutik: farverig, fjollet, kikset sjov, kitschet og tiltænkt til fest, en fest, der så sandelig blev afholdt i Arenaen fredag aften med musikkens Gøg og Gokke i fit form.