Take That
Progressed

Take That: Progressed

CD EP / Universal Music
Udgivelse D. 23.06.2011
Signe Bønsvig Wehding

Titlen afslører allerede, at vi ikke er nået meget længere siden albummet Progress. Men det er der ikke umiddelbart grund til at blive rystet af. Albummet som markerede gendannelsen af verdens største boyband var absolut en hæderlig popforløsning. Ud af drengebandets døde periode var vokset mænd, som for de flestes vedkommende havde brugt tid på at finde et selvstændigt musikalsk ståsted. Med foreningen lykkedes det dem faktisk at samle deres kraft om et reelt og succesfuldt comeback. Ep'en bliver udgivet som den ene del af et dobbeltalbum (Progress+Progressed). Koen skal malkes op til touren.

Musikalsk hænger de to dele i og for sig godt sammen. Progressed lyder sine steder som noget, der blev til overs sidste år. Åbningsnummeret When We Were Young er det tætteste, ep'en kommer på et stadion-værdigt øjeblik, på trods af et nærmest komisk tilsnit. Hold titlen in mente og forestil dig Take That hoppe i folkemusikantdragterne til en omgang folkpop, som havde egnet sig fortrinligt til Eurovision Song Contest. Men det fungerer faktisk (det er også Robbie, der har lead vokalen). Det gør også elektro-pop-singlen Love Love og ditto Beautiful. Men når Owen og Barlow vil overbevise om, at de kan starte "riot in the streets again" (The Day The Work Is Done) eller Owen og Orange synger "what a wonderful world this is, it makes me want to kiss" (Wonderful World), så er det svært at tale om fremskridt. Robbie synger kun lead på When We Were Young, til gengæld har han sit eget sæt til koncerterne om en lille måned i Parken.