Nobody: Pop Revo, Atlas, Aarhus

Nobody, Pop Revo, Atlas, Aarhus

Nobody: Pop Revo, Atlas, Aarhus

Der synes at være en tendens til, at danske indie-musikere skal have et andet projekt af lidt mere poppet og/eller elektronisk karakter. Efter The Late Great Fitzcarraldos og The Mountains, der samlet rummer musikere fra bands som I Got You On Tape, moi Caprice og The William Blakes, kommer nu gruppen med det anonyme navn Nobody, som imidlertid består af alt andet en nobodies på den danske indie-scene: Sanger og bassist Kim LAS er kendt som solist og tidligere sanger i Money Your Love, elektronikbetjener og beatmager Rasmus Valldorf er blandt andet trommeslager i 4 Guys From The Future og for Nikolaj Nørlund, guitarist og korsanger Jannis Noya Makrigiannis er forsanger i Choir of Young Believers og keyboardspiller Oliver Hoiness er guitarist i Skammens Vogn og hos Kira Skov. Plus det løse.

Samlet er Nobody lig med melodisk og eftertænksom elektropop uden trommeslager, men med Rasmus Valldorf som meget aktiv beatmager på forskellige elektroniske aggregater, der blandt andet fremstillede forskellige syntetiske klokkelyde. Hænderne stod ikke stille på ham ret lang tid ad gangen, og derfor fik Nobody et meget livespillet udtryk trods den store brug af elektronik, der dog også fik med- og modspil fra den dunkende bas og den skiftevis støjende og atmosfæriske guitar, der sine steder var smurt ind i chorus-effekt i bedste 80'er-dreampop-stil.

Kim LAS, der stod helt ude på scenekanten på den sparsomt og stemningsfuldt belyste scene, havde en dyb, fyldig og velfungerende vokal i front, og det klædte lydbilledet gevaldigt, når Jannis Noya Makrigiannis – i bogstaveligt talt i baggrunden – i et par sange faldt ind med kontrasterende lys, smuk og længselsfuld vokal i omkvædene. En effekt, Nobody godt måtte dyrke lidt mere.

Vi fik syv lange og forholdsvis langsomme sange på i alt tre kvarter, hvor der dog var masser af iørefaldende omkvæd, eksempelvis i åbningsnummeret, der formodentlig har titlen "Face the Music". Der er bestemt potentiale i Nobody, og man kan da heller ikke forvente andet fra det all-star-hold.