Get Your Gun : Uhørt Festival, Sort Scene, Refshaleøen

Get Your Gun , Uhørt Festival, Sort Scene, Refshaleøen

Anmeldt af Kim Lykke Andersen | GAFFA

I et varm proppet lokale træder trioen Get Your Gun sammen med violinist Asger Christensen ind på Uhørt Festivals såkaldte Sort Scene. Og scenen er her også lagt til 30 sorte minutter. Rent visuelt står de fire mænd klædt helt i sort fra top til tå med sorte vægge i baggrunden, og så snart trommer og bas begynder at brumme tungt, føres publikum ned gennem en sti ad et sort og tungt lydunivers.

Desværre er lokalet yderst trangt, hvilket medfører, at der ikke er plads til alle festivalgængerne, og nogle må dermed tage til takke med de dystre dommedagstoner fra toiletområdet ude foran. Koncerten fredag var også labellet som "Special Show" og indikerede hermed en mere neddæmpet og intim koncert, hvorefter Get Your Gun i morgen vil være at finde på den større Tak Rock-scene ude foran.

Første sang "Sea of Sorrow" bliver indledt med hårdtslående tromme smukt akkompagneret med violin, som giver følelsen af en indsats sidste skridt ned ad dødsgangen, inden forsanger Andreas Kildedal Westmark bryder ud i sin velkendte dybe vokal. Lyden hæmmes dog af det lave loft, men vokalen reddes en smule til sidst i første sang ved en melankolsk a cappella, der brummer ud over det tætpakkede publikum. Herefter føres koncerten straks videre til "Sometime", hvor især den tunge bas får frit løb, og sangen giver plads til instrumentale passager. Ligesom på debutalbummet "The Worrying Kind" fra tidligere i år lukkes koncerten af med "Tender Lies", som messende vugger publikum med ordene "You can get your gun, you can be someone".

Get Your Gun leverede overordnet en fin, intens koncert og står hermed for fredagens første og eneste reelle stoner-rock. I dag, lørdag kl. 21.20, bliver det spændende at høre sangene blive spillet på Tak Rock-scenen. Der er i øvrigt i dag rigtig lagt op til endnu mere tung rock, hvor både Skinny Violet og Förtress er at finde på dagens program. Så gik du glip af Get Your Gun i går, bør du bestemt unde dig selv at lægge vejen forbi Refshaleøen senere i dag.