Bottled In England
Tech

Bottled In England: Tech

Album / Structure Music Company
Udgivelse D. 02.03.2015
Simon Nathanael

Den hårdtslående duos bombastiske beats har fået mere bund og mere aggressive basgange og en mere afrundet, komprimeret hifi-lyd. På den måde komplementerer deres ep debutpladen fra august sidste år og udstikker en mere helstøbt pladelyd i tilgift til bandets uovertrufne livelyd. Åbneren The Devil's Void lægger ud med et for drum'n'bass-genren langsomt, tungt nummer med gurglende, overstyrede synthbas og -leadskrig, som tager godt fat i den helt dybe bund.

Krafteksplosionen afløses af den sirligt komponerede Violence Of You, som kaster et par kroge bagud i tiden til 90'ernes kvindelige dance-vokaler. Fine Glinvad sejler her på bølger af store rumklange og melankolske molmelodier og guider de dynamiske skift fra halvtempo til dobbelttempo. Den akustiske trommelyd er stadig tydelig og smelter det elektroniske univers sammen bandets signatur i de håndspillede grooves frem for programmering. Det går mindre godt på den naive When You Lose Control, der desværre har et uigennemtrængeligt lydbillede med aparte blæserhits og et halvkedeligt hook. Lucy Love redder dagen på den grime-inspirerede Keep It Heavy med først autotunet sang og senere rap-vildskab.

X
X
X
X
X
X
X
X
De bombastiske beats har fået mere bund og mere aggressive basgange, og en mere afrundet, komprimeret hifi-lyd. På den måde komplimenterer EP'en bandets debutplade fra august sidste år og udstikker en mere helstøbt pladelyd i tilgift til bandets uovertrufne livelyd. Åbneren "The Devil's Void" lægger ud med et for drum'n'bass-genren langsomt, tungt nummer med gurglende, overstyrede synthbas og –leadskrig, som tager godt fat i den helt dybe bund. Krafteksplosionen afløses af den sirligt komponerede "Violence Of You", som kaster et par kroge bagud i tiden til 90'ernes kvindelige dance-vokaler. Fine Glinvad sejler her på bølger af store rumklange og melankolske molmelodier og guider de dynamiske skift fra halvtempo til dobbelttempo. Den akustiske trommelyd er stadig tydelig og smelter det elektroniske univers sammen bandets signatur i de håndspillede grooves fremfor programmering. Det går mindre godt på den naive When You Lose Control, der desværre har et uigennemtrængeligt lydbillede med aparte blæserhits og et halvkedeligt hook.  Lucy Love redder dagen på den grime-inspirerede Keep It Heavy med først autotunet sang og senere rap-vildskab.