Koncertanmeldelse

Luciano: Tell It From The Heart

Luciano

Tell It From The Heart

Anmeldelse

For et par måneder siden havde jeg fornøjelsen af at anmelde det fine album Visions med den jamaicanske reggaesanger Luciano. Albummet blev udsendt på det engelske Jet Star/Charm Records, men knap har denne cd nået at manifestere sig i øregangene, før end Luciano udsender endnu et stærkt album – denne gang med titlen Tell It From The Heart udsendt på det tyskejede selskab Minor7Flat 5. I modsætning til Visions, der var meget dancehall-præget, er Tell It From The Heart måske det mest rootsede album, den blændende sanger har udgivet i sin nu snart 10-årige karriere, og de mere tilbagelænede arrangementer synes at klæde ham rigtig godt. Luciano har igennem årene formået at fastholde en topplacering blandt reggaemusikkens allerbedste, og han skuffer da heller ikke sine mange fans på det nye album. På albummet er der i højere grad fokuseret på melodien og de musikalske arrangementer, hvilket gør albummet til en i reggaekredse mere atypisk udgivelse. Samtidig beviser producenten Brotherman, at man sagtens kan være tysker, bosat i Spanien og så alligevel være stand til at producere reggae i verdensklasse. Brotherman er blandt andet kendt for sit samarbejde med det tyske sound system Silly Walks og får her en lovende debut som producer. Albummet er indspillet i Jamaica-studierne 321 Strong og Tuff Gong (Bob Marleys gamle studie) og er krydret med en musikalsk lineup, der blandt andet tæller Sly Dunbar, Dean Fraser og Pam Hall. Desuden medvirker singjay Turbulence på det medrivende Freedom Train. Cd'en rummer i alt 12 skæringer og er et klart must have, hvis man er tilhænger af den mere traditionelle roots reggae.

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk

Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.