Tommy Hilfigers nye parfume, Loud, som er lavet i samarbejde med den britiske poppunk-duo
– Bands skal sælge ud for at overleve, konstaterer Kathleen Pierce lakonisk. Hun arbejder for Aramis and Designer Fragrances i New York, som varetager Tommy Hilfigers parfumer, og i de sidste mange måneder har hun haft travlt med at promovere Tommy Hilfigers nye parfume, Loud, som er lavet i samarbejde med den britiske poppunk-duo The Ting Tings. De to multiinstrumentale medlemmer, Katie White og Jules De Martino, har været med til at udvælge duften og skrevet nummeret "We're Not The Same", der fungerer som soundtrack til tv-reklamen, hvor bandet også optræder. Som det eneste danske medie fik GAFFA lov til at deltage, da Loud blev lanceret i London, og The Ting Tings spillede til byens Wireless Festival.
Det er ikke første gang, Tommy Hilfiger har brugt rockmusikere til at fremstille sit brand som ungt, hipt og autentisk; folk som John Legend, Moby og Wyclef Jean har spillet til de såkaldte Hilfiger Denim Live-koncerter, og for to år siden kunne nye bands sende musikvideoer ind for at optræde side om side med de store navne – og Hilfiger-navnet. Men ifølge Pierce behøver de store mærker ikke længere at hive lige så store penge op af lommen som tidligere, hvis de vil have et skær af ægte og uforfalsket rock over deres tøj og parfumer.
– Før i tiden betalte vi det hvide ud af øjnene, når vi ville skaffe musikere til at promovere et produkt. Sådan er det ikke længere. Musikindustrien dør ud, så bands leder også efter nye måde at krydspromovere på, mener Pierce.
Alligevel skal den slags forretning på kryds og tværs helst ikke skinne igennem alt for tydeligt – man skulle helst ikke blive beskyldt for at sælge ud.
– The Tings Tings var meget opmærksomme på, at det ikke skulle virke kommercielt. De ville for eksempel ikke have deres ansigter på billboards (Hilfiger har i stedet brugt to modeller, red.). Det skulle virke autentisk, siger Pierce.
Lanceringen af Loud sker sideløbende med udgivelsen af The Ting Tings andet album, "Massage Kunst", som duoen har skrevet i Paris og indspillet i Berlin. Ifølge bandet bliver de nye numre mørkere end debutpladen, "We Started Nothing" – De Martino og White har nemlig ladet sig inspirere af den tyske hovedstads dårlige vejr.