Den københavnske februarfestival har offentliggjort yderligere to navne til årets program
Frost Festival, der finder sted på en række københavnske spillesteder og øvrige lokaliteter i februar, har offentliggjort yderligere to navne til årets festival, hvis program også rummer navne som Clap Your Hands Say Yeah, Niels Frahm, Jonathan Johannson, Spleen United og WU LYF. Denne gang er der tale om to meget anmelderroste danske grupper, nemlig Under Byen og Frisk Frugt.
Under Byen, Bremen Teater, lørdag den 4. februar (køb billetter via GAFFA Live)
Under Byen (billedet) har fået æren af at åbne Frost Festivalen lørdag den 4. februar på Bremen Teater, hvor man samtidig vil kunne opleve Sidse Carstens' karakteristiske visuals, som man også så ved gruppens koncert på Teater Grob i november under CPH:DOX-festivalen. Under Byen har udgivet fire album, senest "Alt Er Tabt" fra februar 2010. Gruppen vil optage koncerten og håber at kunne udsende den på et album, fortæller de på Facebook.
GAFFA anmeldte senest Under Byen i Musikhuset Aarhus i november 2010, hvor Nicholai Friis Pedersen uddelte fem stjerner og blandt andet skrev:
"Alt i alt leverede Under Byen dog en vellykket koncert, der i det store og hele lykkedes med at skabe dé forbindelser mellem det på den ene side kropslige og primale og på den anden side åndelige og intellektuelle, som gør pladerne så gode."
Frisk Frugt, Palmehuset, Botantisk Have, lørdag den 25. februar (køb billetter via GAFFA Live)
Frisk Frugt alias Anders Lauge Meldgaard og hans genrenedbrydende band spiller i passende naturskønne omgivelser med et værk, der er skabt specielt til lejligheden.
GAFFA anmeldte senest Frisk Frugt på Roskilde Festival 2011, hvor Peter Ramsdal uddelte fire stjerner og blandt andet skrev:
"Musikken var en ung og frisk udgave af Frank Zappa med skæv jazzrock og udsyrede soli og improvisationer. I Frisk Frugts version tilsat et godt skvæt afrikansk inspiration. Hektisk og heftigt at lytte til, nærmest som en slags Palle, Polle og Ruth på speed.
Frisk Frugt sprudler af musikalske idéer, men de har stadig et stykke vej at gå før de når den præcision i legen, der bringer dem på niveau med forbilledet. Det var som om luften af og til fik lov at slippe ud af ballonen undervejs mellem numrene med intrumentale intermezzoer og stemning af instrumenter."