Nyhed

Billy Corgan: Glem Apple – Coca-Cola er vejen frem

Frontmanden fra Smashing Pumpkins har ny forretningsmodel til musik-industrien

Det blæser kraftigt omkring de forskellige musik-streaming-tjenester som Spotify og Apple Music, som beskyldes for ikke at aflønne deres artister favorabelt nok. Det skriver Benzinga. 

Nu præsenterer frontmanden fra Smashing Pumpkins, Billy Corgan, så løsningen, som er en helt ny forretnings-model: 

"Det bliver dem-og-dem sponsoreret af Coca-Cola. Det bliver Coca-Cola, som stiller med pengene, Coca-Cola som tager sig af markedsføringen, mens gadget-producenterne leverer hardwaren, og musikerne bliver så betalt fair, for det de bringer til det frie marked," siger sangskriveren. 


Idéen er, at de multi-nationale selskaber kan tilbyde musikken gratis uden reklamer, hvis du for eksempel tilmelder dig cocacola.com: 

"Forestil dig, at Coca-Cola bestemmer sig for at bruge Beyonce i deres næste reklame-kampagne. De siger til Beyonce 'Hvis du giver os de eksklusive rettigheder til at streame dit næste album i seks uger, så får du 10 millioner dollars med det samme, og vi promoverer dig så stærkt, at dit ansigt vil være her der og alle steder,'" uddyber Billy Corgan. 

"Hvis ikke musikerne profiterer på musikken, hvem profiterer så? Vi er med til at sælge mobil-telefoner og laptops, så skal alle andre end kunstnerne selv lave penge på det her?" spørger Billy Corgan.


Hør Smashing Pumpkins med "Zero" her: 

 

 

 


 

 

ANNONCE